Pagina's

maandag 20 januari 2020

2020 week 04 #basis

vooraf
Wat een superweek heb ik achter de rug. Met 2x fietsen en 7x rennen. Heeft een week 9 dagen? Nou, nee, dat niet. Ik had simpelweg aardig wat energie en zin. Ik was echt lekker en leuk bezig met m'n  #marathonloperalslifestyle idee. Ben benieuwd hoeveel dagen ik deze week aan de 27 dagen achter elkaar sporten kan plakken (#dailybikeorrunactivity). En óók hoeveel dagen daarvan bestaan uit hardlopen. Krijgt de mini runningstreak van 9 dagen deze week een vervolg? Ik hoop het wel, want de spreiding van kilometers over de week bevalt me uitstekend. En niet voor het eerst: zie elke-dag-lopen. Het is momenteel voor mij een manier om een goede basis te leggen. Doel: in juni een achillespees die echt 100% is en daarna doortrainen naar de marathon.

maandag 20/1: souplesseloopje
Souplesseloopje: 15*200 (p=200). Alles in 45". In totaal 7,5 km in 0:38:46. Super soepel! Echt ontspannen, reactief, veerkrachtig! Jootje blij!

dinsdag 21/1: baantraining
Baantraining 'lang': 5*[200 (p200 w/dr), 800 (p200  w/dr)]. Ontspannen gelopen, met Ralph. Lekker steady: 200s in 40", 800s gem in 2'52". Weer 10,1 km erbij in 55 minuten.

woensdag 22/1: offroad duurloopje
Vandaag zou ik eigenlijk werken en volgende week woensdag zou ik vrij zijn. Maar vanwege de staking van volgende week donderdag en vrijdag, heb ik deze woensdagen omgeruild.
Vanmorgen met José en de honden gewandeld op het Paasduin in Wijk aan Zee. Daarna wilde ik gaan fietsen. Maar het was van dat vieze, druilerige weer, waardoor ik geen zin in de fiets had. Rennen dan maar! Op de fiets naar de duinen, dat dan weer wel, en daar een offroad rondje gelopen. Wel wat stroef en daarom een kleine 10 km in 48' gelopen, ipv 60' à 70'. En easy. Gewoon 'lekker lopen' in 4'51"/km. Doel: morgen óók weer kunnen rennen. Einde middag (van 17.00u tot 18.15u) ook nog voetbaltrainen gegeven aan het team van Kane. #woensdagbuitendag.

donderdag 23/1: baantraining
Baantraining 'kort': 20*250 (p150 w/dr). Lekker gelopen. Goed constant ook. Alles in gemiddeld 49": eerste in 52", laatste in 47". En 10,5 km in 0:59:36.

vrijdag 24/1: souplesseloopje
Een souplesseloopje: 15*200 (p=200) aan het einde van de middag. Uitgevoerd als een soort interval-herstelloopje. Alles in 44" (en 8,2 km in 0:41:20). En wat ging het weer zo soepel: ontspannen, reactief, veerkrachtig! Zo lekker, dat ik bijna spijt heb dat ik woensdag geen 200-tjes heb gedaan. Van de duurloop woensdag heb ik vermoeide benen gekregen. Van de 200-tjes heb ik frisheid in de benen gekregen. En dat met dezelfde intensiteit.
's Avonds naar Dem , voor m'n wekelijkse massage (die nu eens niet op donderdag was). Zo, dat voelde goed, zeg. De voorkant deze keer. Volgende keer zijn de kuitjes weer aan de beurt.

zaterdag 25/1: wisselduurloopje
Vanmorgen speelde Kane al om 8.45u. Dat betekende dus 7.00u opstaan. Na de wedstrijd voelde ik me moe en heb even lekker een uurtje bijgeslapen. Daarna oa boodschappen, koken, eten. En rennen dan? Nou, 's avonds dan maar. Gek genoeg is het 's avonds in de tuinderijen heerlijk om te rennen. Wat heb ik gedaan? Een wisselduurloopje: na elke km een versnelling van 30". Net als afgelopen zondag. Het ging wat minder soepel dan ik had gehoopt: had wat stramme benen en de vermoeidheid was nog niet helemaal verdwenen. Toch weer lekker 12,6 km in 0:59:38 bij kunnen schrijven. Morgenochtend géén wekker!

zondag 26/1: fietsen (mtb weg) & souplesseloopje
A.m. Vanmorgen wel gefietst, maar niet met de Beverbikers. Die gingen al om 8.30u en toen ik op de fietst stapte, waren zij al bijna klaar. Ik vertrok pas om 11.00u. Rustig de dag opstarten was ook wel even lekker. Nadeel is dat er dan tijdens het fietsen niemand is die je uit de wind kan houden, haha. Dat laatste heb ik proberen op te lossen door met wind mee door de open polder te rijden en met tegenwind redelijk beschut door de duinen. En 52 km op de mtb is helemaal niet gek. Wel redelijk rustig gereden: 26,3 km/u.
P.m. Souplesseloopje: even een paar 200-tjes voor het slapengaan, haha. Een paar is 15. De start was wat stroef, maar het ging steeds soepeler. Leve de 200-tjes (45"/x)! Hoppa, weer 7,3 km in 0:39:02. Daarmee in deze maand alweer 200 km bij elkaar gerend. Op een manier die me tot nu toe goed bevalt. Bijna dagelijks een redelijk kort stukje (gem. 9 km per keer), veel op souplesse, zo'n 20% echt op tempo. En bovendien (of vooral): ik heb er lol in.

Aan het begin van de week stelde ik mezelf de volgende vragen:
"Ben benieuwd hoeveel dagen ik deze week aan de 27 dagen achter elkaar sporten kan plakken (#dailybikeorrunactivity). En óók hoeveel dagen daarvan bestaan uit hardlopen. Krijgt de mini runningstreak van 9 dagen deze week een vervolg?"
Nou, dat is nu dus 27+7=34x sporten en 9+7=16x rennen geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten