Pagina's

dinsdag 28 oktober 2014

1-2-3-4-5-4-3-2-1

Dinsdag gaf ik aan dat ik nog niet wist of ik wel of niet vanavond op de baan zou gaan lopen. Vandaag besloot ik om het toch maar te proberen. Waarom? Ik had nog niet op de Adios gelopen, dáárom. En ik wilde weer lekker kunnen trainen. Het hoefde niet snel. Ik zou mezelf ook toestaan om halverwege de training te kunnen zeggen: "genoeg is genoeg". Bovendien is het natuurlijk ook gezellig op de baan. Ik besloot om op de fiets te gaan. Mocht het nou niet lekker gaan, dan hoefde ik tenminste niet dat hele stuk lopend terug naar huis.

Tijdens de warming up voelde ik het vervelende plekje wel wat, maar niet meer dan dat. Zou het dan toch weer gewoon gaan?
Goed, dan de training, een piramide loop: 1-2-3-4-5-4-3-2-1 minuten. Met dito pauzes (tot 3 minuten).

Het vervelende plekje heb ik wel gevoeld, maar het werd niet vervelender, zoals afgelopen vrijdag het geval was. Sterker nog, na de 1-2-3-4, toen ik 'n stukje achter Erik aan liep, leek het wel beter te gaan. De 5' kon ik daarom samen met Erik lopen. En bij de 4-3-2-1 kon ik zelfs wat versnellen.
En de schoenen? Die liepen heerlijk. Kortom, Jopie kon weer tevreden zijn.

En nu ... "ijs d'r op", kopje thee, verslag tikken en alvast kijken naar de komende dagen.

Donderdag ga ik wel en niet op de baan trainen. Ik heb met de trainer afgesproken dat de komende tijd het voorlopig helemaal geen gek idee is om het bij 1x per week bij trainen op de baan te houden. De focus ligt dan meer op duurloopjes, liefst op zachte ondergrond.En verder ... niets moet. Een rustig duurloopje van een half uurtje is óók oké.
's Avonds wordt het inmiddels te donker om in de duinen te kunnen lopen, daarom ga ik donderdag bij Dem op het gras lopen: 'n duurloop met bijvoorbeeld 5*5'.
En in het weekend zou ik graag weer eens een (ontspannen) duurloopje willen doen in onze eigen prachtige duinen!

Zin in!

Update 1: woensdag
Vandaag voelde ik het irriterende plekje aan de binnenkant van m'n linkeronderbeen, tussen scheenbeen en kuitspier/achillespees wat meer. Dus ook vandaag op de bank gezeten met ijs op m'n been. Op zich niet heel erg, als het maar weer wegtrekt. Ik houd me vast aan het idee dat ik er gisteren (vergeleken met afgelopen vrijdag) prima mee kon lopen.
In ieder geval goed in de gaten houden, maar dat spreekt voor zich.

Update 2: donderdag
M'n been voelt niet genoeg hersteld aan, om vandaag te gaan lopen. De 5*5' op het gras verplaats ik naar morgen. Wellicht kan ik dan zelfs beter voor een rustig duurloopje van 30' gaan, zodat ik zondag wel m'n rondje in de duinen kan lopen.

Update 3: vrijdag
Ook vandaag overgeslagen. Het plekje voelt nog steeds niet goed aan. Jammer, want het zag er dinsdag zo veelbelovend uit.
Wellicht dit weekeinde dan maar weer eens fietsen.

Update 4: zondag
Het hele weekend niet gelopen. Omdat het vervelende plekje maar niet wegtrekt. En zin om te fietsen had ik niet. Het duurt me een beetje te lang zo, dus voor dinsdag maar weer een afspraak bij de fysio gemaakt.


2 opmerkingen:

  1. Je ging goed Johan en op de 'terugweg' inderdaad een versnelling, je liep op je gemakkie bij me weg, haha. Lekker toch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snelheid/tempo zal ook niet zo gauw het punt zijn. Dat lijdt niet onder al die kwaaltjes. Bovendien kon ik me vandaag (weer) mooi aan jou optrekken!
      Ik hoop echt dat de focus op duur er toe leidt dat ik de weg omhoog kan vinden (door blessure vrij te blijven) en op lange(re) termijn progressie kan boeken. :-)

      Verwijderen