Pagina's

maandag 3 november 2014

scheenbeen

Acute blessures voel je niet aankomen. En da's vervelend. Zo ook mijn nieuwe blessure niet, die ik voor het gemak maar scheenbeenblessure noem. Blessure, omdat ik er inmiddels toch al 2 weken last van heb.

Morgen naar de fysio. Ik vermoed dat 'blijven lopen' geadviseerd zal worden, maar met een lagere omvang en met veel rustmomenten en toch ook met een lagere intensiteit.
En dan hoop ik natuurlijk dat het meevalt en dat ik snel weer m'n programma kan oppakken.

Dan wil ik vervolgens proberen om de kans op blessures te verlagen, door te variëren met de trainingsbelasting. Variatie schijnt het lichaam te stimuleren om beter voorbereid te zijn op de belasting van het hardlopen. Dus bijvoorbeeld 1x op de baan extensief trainen en verder gevarieerde duurloopjes (langer, korter, vlotter, langzamer).

Morgen hoor ik wel of mijn gedachten 'n beetje kloppen. Nu zit ik toch nog met te veel vragen.

2 opmerkingen:

  1. Het zit je echt niet mee hè kerel :-(
    Wederom sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk/hoop nog steeds dat het nu maar om een klein dingetje gaat. Als dat klopt, ben ik er zo vanaf. Maar onder begeleiding lijkt me (gezien mijn verleden) wel zo verstandig. Met alleen aanmodderen ben ik wellicht verder van huis.

      Verwijderen