Pagina's

dinsdag 2 december 2014

weer trainen

Morgen ga ik weer beginnen met 'hard'lopen. Nou ja, beginnen ... eerst maar even een kort en rustig stukje proberen. Even een blokje om, zeg maar. Waarschijnlijk iets van 6 keer 2 minuutjes rustig rennen met telkens een minuutje rust: 6*2'(p=1'). Vooral bedoeld om te 'kijken' welke pijntjes ik nog heb. De situatie is vergelijkbaar als in november 2013. Zie: stap-een.
Ik ga lekker op de fiets naar de duinen en zal daar dicht bij m'n fiets blijven. Gaat 't niet, dan hoef ik niet een heel stuk terug naar m'n fiets te lopen. Niet dat ik daar van uit ga, hoor!

Uit "Stap een" van ruim een jaar geleden:
"Het doel is het zoeken (en vinden) van mijn hardloop"nulpunt". Wat ik me daarbij voorstel? Ik denk dan aan het voorzichtig opzoeken van de grens van de huidige belastbaarheid, zonder daar overheen te gaan. Vandaar renstukjes van telkens een minuut en dan wandelen. 
Een soort belasting-belastbaarheid bewaken. En ga ik toch last krijgen: meteen stoppen.  'Maar dat geloof ik niet,' zei de fysio."


De eerste (loop)dagen zijn vooral bedoeld om te 'kijken' welke pijntjes ik nog heb. Zeker nu ik een aantal weken niets aan hardlopen heb gedaan, zullen m'n benen toch wel weer wat moeten wennen.

Wanneer dit zonder al te veel problemen lukt, dan kan ik volgende week proberen wat in een eerste ritme te komen.

Het plan:
1) een week met 2 korte rondjes (van 3 km), om te 'kijken' welke pijntjes er nog zijn
2) een week met 2 korte rondjes (van 4 km), om een eerste ritme op te pikken
3) een week met 3 korte rondjes (van 4 km), voorzichtig aan iets van opbouwen denken??
4) proberen weer volgens een eerste schema (samen met de trainer) te lopen
5) na een paar weken het schema wat uitbouwen

Nou ja, 't is een idee. Een idee dat ik graag maak, omdat ik dan het gevoel heb weer met mijn passie, het hardlopen, bezig ben. Na morgen kan ik hopelijk zeggen: Johan is back to business!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten