Pagina's

zondag 18 oktober 2015

mar. A'dam '16

medaille 2010
Vanmorgen heerlijk languit op de bank naar de tv gekeken: naar de marathon van Amsterdam. En dat was precies wat ik wilde na een gezellig avondje met vrienden, familie en bier.
Ook gelopen gisteren. Vandaag ga ik natuurlijk ook nog een rondje. En dat betekent dan "19 op 'n rij". Blessures blijven uit, belastbaarheid neemt toe, zin in lopen stijgt, vertrouwen groeit ...
En dus kon ik (met Jacco) lekker even dagdromen over de marathon van Amsterdam in 2016. En ... waarom ook niet!??!
Hoe? Door eerst nog heel lang door te gaan met lopen zoals ik dat nu doe. Niks gericht trainen. Lekker gevoelsmatig doelloos aan de basis blijven werken. Liefst (bijna) elke dag even.

In het nieuwe jaar wat 10 km wedstrijdjes inplannen, oa de Spaarnwoudeloop.
Meedoen aan de Marquetteloop halve maraton in juni 2016 mag niet ontbreken.
En natuurlijk in september 2016 de 30 van Amsterdam Noord.
Zo'n beetje dezelfde route als in 2010 en ook zoals ik in 2013 van plan was te doen.

http://joartrent.blogspot.nl/2015/10/marathon-achtig.html



12 opmerkingen:

  1. Mooie plannen Johan! Ik wil in het voorjaar mijn eerste M gaan lopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die eerste van jou gaat zóóóó onder de 3 uur, Dennis! Heel goed dat je eerst 'n paar jaar van 10 tot 21,1 km bent gegaan! Ik ga je volgen!!

      Verwijderen
    2. Dat is wel het plan ja. HM EIndhoven ging ruim 2 minuten sneller dan vorig jaar en dat op "basis". Vorig jaar bouwde ik vanuit die basis op naar die 1h17 HM. Mag jij raden wat ik als M doel in het hoofd heb zitten ;-)

      Verwijderen
    3. Oké, Dennis, mijn voorspelling voor jou ...
      Komt ie:
      2*1.17 + 10 min. = 2.44.
      Ik denk dat jij 2.45 in je hoofd hebt.
      (2.50 zal ook al prachtig zijn natuurlijk)

      Verwijderen
    4. ps: Zelf hoop ik nog steeds om onder de 3 uur te kunnen duiken: al zou het maar 2.59.59 zijn. ;-)

      Verwijderen
  2. Jij mag nooit meer raden ;-)
    Plan A: 2h45
    Plan B: 2h48 (4'/km)
    Plan C: 2h59'59
    Plan D: huilen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi streven hoor. Waarschijnlijk lijkt huilen bij plan D niet terecht bij een eerste marathon. Stel je loopt 3:01:00. Dan heb je je debuut gehad en blijft je doel nog even staan. De ervaring neem je dan hoe dan ook mee naar een tweede.

      Verwijderen
  3. Daar heb je helemaal gelijk in! Het was ook grappend bedoeld ;-)
    Nee nog niet, maar dat komt ergens in december wel. Voorlopig nog even lekker freewheelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Overigens zit ik zelf aan de Marathon van Dusseldorf te denken eind april. Ik ben niet zo van de massa evenementen, maar Enschede is misschien ook wel een optie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grote evenementen houd ik ook niet van. Dam tot Dam heb ik slechts 1x gelopen. Egmond (bij mij om de hoek) zelfs nog nooit. Toch heb ik de marathon van Amsterdam als heel prettig ervaren. Het publiek sleept je er dan toch doorheen.

      Verwijderen