Pagina's

dinsdag 18 juni 2013

A4daagse

Na de Marquetteloop van afgelopen zondag is deze week een hardloop-rustweek.
Dat komt goed uit, want het is avond vierdaagse in Beverwijk en daar doen onze kinderen "uiteraard" ook aan mee. José en ik lopen om en om met ze mee. Ieder twee van de vier avonden "heerlijk" 5 km slenteren. Vanavond was ik aan de beurt en na 100m was ik Kane al kwijt geraakt. De ontspanning zat er dus goed in bij me. Gelukkig had ik 'm na 2 km weer gevonden ... Pfff!
Eenmaal thuis voelen m'n benen bijna zwaarder aan dan afgelopen zondag, haha! Ik moet er in ieder geval niet aan denken om nu nog een rondje te gaan rennen!
Ook al niet omdat ik na zondag (voor de verandering nu eens) last heb van m'n rechter achillespees. De rustdagen komen dan ook goed uit.
Morgen loopt José met de kinderen en kan ik hopelijk even ontspannen een rondje lopen.
Donderdag is voor mij weer een rust ... ehh ... wandelavond. En vanaf vrijdag kan ik me weer wat meer op het hardlopen richten.
Na deze week gaat het vizier toch echt richting marathon van Amsterdam! Dan is het nog 17 weken.
Het echte marathonschema is voor de laatste 13 weken, maar de 4 weken ervoor wil ik gebruiken om het aantal km's per week wat op te voeren. Een soort "overgangsfase" dus.

Het accent zal wat minder op snelle baantrainingen komen te liggen:
1) m'n basissnelheid is goed genoeg (op de baan wil ik vooral ontspannen lopen),
2) juist door snelle (baan)trainingen krijg ik geregeld last van m'n achillespezen,
3) ik "moet" naar 42 km toe gaan trainen en dus vooral werken aan m'n duurvermogen.

In het stukje lsd-volgens-verheul schreef ik:
"De laatste tijd wat meer moeite met de snelheidstrainingen op de baan gehad. Niet eens wat de snelheden betreft, maar meer dat ik juist dán m'n achillespees meer ging voelen. De langere lopen gaan me gemakkelijker af. De variaties maken het wat minder eentonig/saai.
Een climaxloop / crescendoloop heb ik overigens nog niet gedaan. Die wil ik richting de marathon zeker wel gaan doen. Deze trainingen zijn volgens mij wel een stuk zwaarder."


Op naar Amsterdam (nog ruim 17 weken)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten