Pagina's

zondag 30 juni 2013

Today is day one

In april had ik het idee om het lopen en fietsen te combineren, een soort duathlon dus. Het mooie van dit idee is dat ik dan toch lekker "moe" kan worden door het fietsen en halverwege een rustig rondje kan lopen.
Het plan trok ik vandaag weer uit de kast. Ik deed m'n loopkleding aan, fietsbroek er overheen en gaan.
Dit was dag één van het herstelprogramma, zoals ik het zelf noem. Of, zoals onderstaand plaatje vermeldt: "today is day one".

Ik fietste op m'n mountainbike naar Castricum, héérlijk in het zonnetje door de duinen. In Castricum, bij het strand van m'n fiets gestapt en het duinpad richting Egmond gelopen. Na 4 km gekeerd en teruggelopen naar m'n fiets. En op de fiets weer naar huis. Opbrengst: 30 km gefietst in 1 uur en 5 minuten en 8 km gelopen in 45 minuten.
Het lopen viel me niet mee en niet tegen. Ik voelde m'n achillespezen wél, maar ze deden geen pijn meer. Maar ja ... het tempo waarin ik liep ... daar werd ik natuurlijk niet vrolijk van. Maar, hé, ik liep!
Al met al een lekker avondje gehad: het weer was prachtig en in de duinen hardlopen, fietsen, wandelen is dan altijd een "feest".
Ben benieuwd hoe de pezen morgenochtend aanvoelen. Hopelijk kan ik de komende week 2 à 3x (rustig) lopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten