Pagina's

woensdag 20 november 2013

weer op de baan

Gisteren eindelijk weer eens op de baan geweest. Loopmaatjes weer eens gezien: ontzettend leuk, natuurlijk. Ik heb meegedaan met de buikspieroefeningen vóór de training. Dat viel niet mee. Een kwartiertje "planken" onder leiding van een expert is toch andere koek als thuis m'n huiswerkoefeningen doen. Pfff ...

Na de buikspieroefeningen meegedaan met de warming up van de groep. Vervolgens m'n eigen (door Menno samengestelde) programmaatje afgewerkt.

Fijn dat onze trainer 'n beetje op me lette. Hij had toch wel weer wat bruikbare tips!
Allereerst vond hij dat ik wat te snel begon: de eerste minuut liep ik volgens hem in 14 à 15 km per uur. Verder vind hij mijn loophouding en'-techniek prima in orde, maar als we heel gedetailleerd gaan doen, zou het nog 'n tikje rechter op kunnen. Ook loop ik iets "springerig": als ik de energie die ik steek in het 'omhoog gaan', nu eens kan steken in het naar voren gaan, zal dat ten goede van m'n snelheid komen. En hoewel dat natuurlijk meer iets voor de toekomst is, zou ik er best nu al wat op kunnen letten. Nu ik toch bezig ben ...

En hoe ging het lopen verder wat de kuit(en) betreft?
M'n linkerkuit tintelde wat tijdens het lopen. Da's natuurlijk heel iets anders dan last, maar wanneer je je opmerkzaamheid tijdens het lopen traint, merk je dat op.

Tijdens het lopen kwam de volgende vraag in me op: "hoe kan ik tijdens het lopen zorgen voor minder spanning of druk op de kuiten? Nu en in de toekomst."
Nu: door te werken aan dat wat Menno en Bert me meegeven. Voor de toekomst kan gelden: minder focus op de totale kilometers per keer, per week en per maand leggen.

En zo kwam ik al lopend en denkend (omdat die 2 zaken toch vaak hand in hand gaan) uit op 6,9 km (o, gaf ik net niet aan dat daar de focus niet op moet liggen??).
Ik heb overigens niet op de baan zelf gelopen, maar op het grasveld binnen de baan: vanwege de zachte ondergrond.
Morgen wéér!!

En mocht ik óóit tóch weer eens geblesseerd raken ... op facebook kwam ik onderstaande afbeelding tegen:

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten