Pagina's

zondag 10 november 2013

week 45

dinsdag
Fietsen op de racefiets op de Tacx.
- Ik ging voor:     10' w.up, 1', 2', 3', 4', 5', 6', 7', 8' (p=1'), 10' c.down, totaal 63'.
- Maar het werd: 16' w.up, 1', 2', 3', 4', 5', 6', 7', 9' (p=1'), 10' c.down, totaal 70'.
De 1e 4 series waren eenvoudig te doen. De laatste 4 series werden vooral mentaal wat zwaarder. Ik merkte dat ik "dingetjes" ging verzinnen om het vol te houden. Wat uiteindelijk heel goed werkte was: intervallen tijdens de intervallen doen. Ik deelde in m'n hoofd de minuten in in blokken van 10 seconden, waarvan ik de eerste 5 constant reed en de 2e 5 nog eens extra aanzette. Dat maakte de uitdaging wat groter en werd het fietsen leuker. De laatste serie van 8 minuten werden er 9, waarvan de laatste minuut echt volle bak trappen was. En dááár houd ik van!
Erik zou zeggen:"weer lekker aan je cardio gewerkt!" En zo is het maar net!


donderdag
Fietsen op de racefiets op de Tacx. Ik wil de 10*4' (p=1') training doen. Dat betekent een totaal van 70' en dan mag ik weer 35 km bijschrijven.
Het is een iets andere training geworden. Na 10 minuutjes inrijden besloot ik impulsief om een spinningoefening te doen. Afwisselend zitten, staan, zitten, staan, etc. 8*4", 8*8", 4*16", 2*32", 1*64" en weer terug. En toen klonk het nummer "Some old cookies" van Slagerij van Kampen. En dat betekende: sprinten!! En wel 6' lang. Daarna toch geprobeerd om het programma op te pikken: 6*3'(p=1') en vervolgens 2*6' (p=1'). En als afsluiter lekker 10' uittrappen. Totaal: 36 km in 72'.

vrijdag
Fysiotherapie. Goed bericht: volgende week mag ik van Menno zowaar 2x proberen te hardlopen.

zondag
Bosrondje op de mtb?
Nou, nee! Wat een regen vannacht en vanmorgen, zeg. Mocht het al droog zijn, dan zouden de paden er in het bos zó slecht bijliggen... Kortom, er werd niet gefietst vanmorgen.
Vanavond dan maar weer een rondje in de garage? In ieder geval niet voordat ik m'n fiets heb geïnspecteerd, want ik merkte dat m'n achterband al begon te slijten!

's Middags klaarde het op en besloot ik om toch buiten een rondje te fietsen. Een redelijk kort rondje: 34,7 km in 1:17:00 (27 km/uur gemiddeld).

Weekopbrengst week 45
- fietsen: 105,7 km in 3x (35,2 km p.x)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten