Pagina's

vrijdag 4 april 2014

geopereerd

Vanmiddag ben ik bij de fysio geweest. Ik ben er volgens hem op tijd bij. De pees voelde goed aan. Er zit een klein irritatiepuntje.
Dat puntje zit precies ter hoogte van het bovenste randje van de hiel van de schoen. De kans is zeer groot dat dat een "contactpunt" is. Telkens raakt de pees op dat punt de schoen en vroeg of laat kan dat irritatie opleveren.
Een tweede reden kan zijn dat er een kleine zenuw boven de pees langs loopt, in plaats van onderlangs.
De oorzaak ligt dus niet bij te veel en te snel lopen. Dat was wel zo prettig om te horen, natuurlijk. Ik kon het me al nauwelijks voorstellen.

Wat nu?
Nou, m'n linkerschoen is meteen onder handen genomen. Het bovenste randje is "operatief" verwijderd, zodat er geen contactpunt meer is.
En nu is het dus zaak om de behandelde schoenen vooral te testen. Gaat dat goed, dan kan ik zondag gewoon starten in Amsterdam. Da's prettig nieuws natuurlijk!

Gisteren had ik expres al helemaal niet gelopen. Ik wilde liever eerst vandaag het bezoek aan de fysio afwachten. Ik koop er niets voor om de boel te forceren!

Update:
Nu niet te vroeg juichen. Vanavond ging ik vol frisse moed de deur uit. Het ging best goed, maar het is niet zo dat ik opeens helemaal niets meer voel. Dat zou ook wel gek zijn, eigenlijk. Die pees is nu natuurlijk niet opeens niet meer gevoelig. Maar goed, ik heb bijna 12 km gelopen ruim binnen het uur (4'50" per km, 12 km per uur). Daar moet ik nu gewoon tevreden mee zijn. Het meedoen zondag laat ik afhangen van morgen. Wel of reen reactie? Is dat ene dagje rust morgen voldoende? Wordt vervolgd!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten