Pagina's

dinsdag 8 april 2014

looprust

Nadat ik vrijdag tijdens en vooral na het lopen meer last had van de achillles dan daarvoor, had ik m'n fysio hierover gemaild. Verder heb ik na vrijdag niet meer gelopen. In zijn reactie gaf de fysio aan dat een weekje looprust niet onverstandig is. De conditie dan maar (weer) op peil houden met wandelen en fietsen.
Morgenavond dus maar weer eens een rondje fietsen. Hopelijk kan ik vanaf volgende week weer lopen. Maar dan wil ik wel dat de pijnschaal weer helemaal 0 op 10 is en groen licht van de fysio. Zaterdag was deze nog 4 op 10, maar vandaag gelukkig alweer terug naar 2 op 10. Rust doet wonderen.


Nog een troost: Erik loopt in ieder geval niet op me uit, haha!
Hij heeft het lopen even op een lager pitje gezet wegens kuitklachten.
Goh!
Zie: Dan maar de racefiets uit de mottenballen halen ...

Tja, we zijn nu eenmaal geen twintigers meer, hè!

Wat fietsen betreft had ik in oktober/november 2013 een heel plannetje gemaakt met mogelijke trainingen voor in de garage.
Zie: Garage

Voor buiten lijken dit me geen prettige trainingen. Dan doe ik liever bijvoorbeeld:
3*12' (p=3'). Totaal 85'.
4*  8' (p=4'). Totaal 88'.
8*  5' (p=2'). Totaal 96'.
6-8-10-12' (p=3'). Totaal 88'.
Met 20' w.up en 20' c.down.

Ik denk dat ik morgen dan het liefste ga voor: 20' w.up, 4*8' (p=4'), 20' c.down, totaal 88'.

Update:
Niet gefietst vandaag. Ik had gewoon géén zin. Wellicht morgen.





2 opmerkingen:

  1. Jee, de hardlopers beiden aan de fiets, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ... nog niet helemaal, Erik. Ik had vandaag gééén zin, haha!

      Verwijderen