Pagina's

woensdag 17 april 2013

Nieuwe schoenen & DCD

Vanmorgen ben ik naar Intersport Veldhuis gegaan, waar ik eigenlijk altijd mijn nieuwe hardloopschoenen koop. En dat was/is ook nu weer het doel. Ik had m'n lijstje mee met wat voorwaarden en potentiële nieuwe schoenen. Een paar schoenen heb ik gepast en het beste gevoel had ik bij de New Balance 890
De NB 890 v3 is geen wedstrijdschoen, maar toch een vrij lichte schoen waar ik mezelf in oktober wel de marathon van Amsterdam op zie lopen. Ze zijn neutraal, hebben een hoogteverschil van hiel tot teen (drop) van 8 mm en wegen 271 gram. Deze nieuwe schoenen wil ik vooral voor de afstanden vanaf de halve marathon gebruiken. Voor de kortere afstanden heb ik m'n Kinvara's (lichter en een drop van 4 mm).

New Balance 890 v3
Ik was lekker in de stemming gekomen en heb me thuis meteen ingeschreven voor de DCD loop (10 km) op 11 mei. Natúúrlijk was ik al van plan om aan deze loop mee te doen, een thuiswedstrijd, ik had me alleen nog niet ingeschreven.
Het enige waar ik nog mee zit, is m'n knie. Ik hoop dat ik daar snel vanaf ben, zodat ik nog een aantal weken lekker naar de DCD loop toe kan werken. Ik had gehoopt om naar een tijd onder de 37 minuten toe te werken, maar ik weet niet of dat nu nog realistisch is.

Update woensdagavond:
Vanavond weer even m'n rondje  gelopen. Duurloopje d1: 10,4 km in 53 minuten met een gemiddelde van 12 km/u. M'n achillespezen waren nog steeds gevoelig, maar ik heb m'n knie niet gevoeld.
Ik las in een ander blog: "Simpelweg omdat ik harder kan wil nog niet zeggen dat mijn pezen en gewrichten reeds sterk genoeg zijn om de hogere snelheid aan te kunnen. Dat kost tijd. Ik moet me een beetje inhouden en niet meer voluit gaan, anders loop ik het een en ander kapot." Dat had een stukje tekst van mijzelf kunnen zijn.
Wat consequenter oefeningen doen om m'n spieren te versterken zou wellicht geen kwaad kunnen. Het is alleen niet zo “mijn ding”. Vroeger wilde ik (na het zien van een film met bijvoorbeeld Jean Claude van Damme, zo'n karate-kampioen zijn. Wat mij dan aansprak was de controle over het eigen lichaam. Maar na 2 dagen opdrukken was ik dat idee dan wel weer kwijt …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten