Pagina's

dinsdag 16 april 2013

Rennen met José

Vanavond eens samen met mijn vrouw José gelopen. Best leuk, natuurlijk. Ze had gisteren in de duinen een rondje gelopen met haar “nieuwe hardloopvriendinnen”. Al lopend en kwebbelend hadden de dames bedacht dat ze 2,5 km hadden gelopen. José had toch het idee dat het ietsje meer was. En dus reden we vanavond met de auto naar de duinen om daar het rondje te gaan lopen, om de afstand te bepalen (met mijn gps-klokje). Onze hond Ravi meteen meegenomen. Wat liep Ravi goed mee, zeg! Ze had er duidelijk plezier in. Ik neem haar weleens mee wanneer ik op het strand ga lopen. Dan kan ze lekker los lopen en rent de afstand die ik loop ongeveer x2. Om me na afloop aan te kijken met een blik van “gaan we nu al naar huis.”

Met José ging het ook goed. Ze liep soepel en gemakkelijk. We liepen het rondje in 22 minuten en mijn gps-klokje gaf aan dat we 3,7 km hadden gelopen. Dat betekent dat we ongeveer 10 km/u liepen. José heeft in 2 dagen dus even 7,4 km heeft gelopen, na een paar maanden niet te hebben gelopen.

Na afloop reed José naar huis en ging ik rennend naar huis. Ik liep nog 7,7 km in 38 minuten (12 km/u). In totaal heb ik dan toch 11,4 km gelopen, in een uurtje.

En zo heb ik dus een training van het "alternatieve schema" (zie Dubbel gevoel) gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten