Pagina's

woensdag 3 april 2013

Zomertijd!

Vanavond m'n 1e avondrondje in de zomertijd gelopen. Tussen 19.00 uur tot 20.30 kunnen lopen en vóór het donker weer thuis: geweldig. Het was nog steeds wel koud, maar de zon scheen: dit is zóóó'n stap in de goede richting.

Ik liep naar Wijk aan Zee, ging daar de duinen in, daar lekker een stuk off road gelopen en bij Heemskerk de duinen weer uit om via de tuinderijen terug naar huis te gaan. Toen ik de duinen uit ging, merkte ik toch nog wel dat ik afgelopen maandag me flink had uitgesloofd. Ik liep vanavond dan ook nog geen 11,5 km per uur. Het ging dus wat stroef, maar ik had nergens last van: geen spierpijn. Toch ruim 15 km gelopen (trainingpeaks).



De komende 7 maanden kan ik nog vaak genoeg 's avonds 'n tikje sneller een langere ronde lopen. Wat een lekker idee.

Ieder jaar is het weer een feest wanneer het april is. En dit jaar is april, met een prachtig nieuw PR natuurlijk wel héél feestelijk begonnen. M'n 2e PR al in het nog korte jaar 2013. Dat belooft nog wat. M'n volgende doel is nu toch echt de Marquetteloop in juni. En wat wil ik dáár graag een PR op de ½ marathon lopen! Door afgelopen zondag heb het gevoel dat ik in een soort flow terecht ben gekomen. En dat wil ik zo lang mogelijk vasthouden. Terwijl m'n echte piek pas in oktober moet komen: de Amsterdam marathon, waar ik onder de 3 uur wil lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten