Pagina's

maandag 8 september 2014

avondwedstrijd Dem

Ik heb me net ingeschreven voor de mila-avondwedstrijd van av Dem. Afstand: 5000m. Ik heb 2x eerder een 5000m op de baan gelopen. Deze gingen toen (in 2010) in 18:12 en 18:15. Ambitieus als ik ben, zet ik in op 17:55. Dat betekent 3'35"/km en 86 sec. per rondje. Tijdens de Warming Uploop liep ik de 7,5 km @ 3'40"/km. Realistisch? Geen idee. Feit is dat m'n vorm tijdens de Warming Uploop bovenverwachting goed was. En waarom zou dat vrijdag minder zijn? En ik heb altijd gezegd dat een 5000m onder de 18' haalbaar moet zijn. Nou, vrijdag is er een kans om het te laten zien.
Het meedoen aan deze wedstrijd betekent wel een streep door de Pierloop. Maar eerlijk gezegd denk ik dat een 5000m in deze fase beter voor me is dan een 15 km. Ik heb er zin in (en vind het nú al spannend)!


4 opmerkingen:

  1. Het lijf is sterk en de kop goed dus geen enkele reden om te twijfelen dat jij vrijdag die 17:55 gaat incasseren. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Jeroen. Ik hóóp dat 't lukt. Ik zal er in ieder geval alles aan doen, haha!

      Verwijderen
    2. Ga je halen :-). Ik doe waarschijnlijk ook mee.... (niet aan de sub18, maar aan de 5k, haha)

      Verwijderen
    3. Gezellig, Erik! Gaan we vrijdag lekker "knallen" samen!

      Verwijderen