Pagina's

zaterdag 13 september 2014

Riegel

Ik heb gedurende de afgelopen 5 jaar slechts 25 wedstrijden gelopen:
7 in 2010, 0 in 2011, 4 in 2012, 8 in 2013 en 6 in 2014. Gemiddeld 5x per jaar dus.

Het leek me weleens leuk om de uitslagen met elkaar te kunnen vergelijken: hoe verhouden ze zich tot elkaar? Om dat te kunnen doen, heeft Peter Riegel ooit een formule bedacht: de Riegel formule.
En dan blijkt dat m'n laatste 2 wedstrijden toch echt wel oké waren: 2x in mijn top 5.

Ik vind alleen dat het tijd wordt voor een nieuwe eerste plaats!


6 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien. Vriend Riegel zat met mijn laatste 10em maar 1 seconde boven de werkelijke tijd die ik op basis van 10k tijd had uitgerekend. Toch wel leuk die tabelletjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig als dat zo uitkomt, Dennis!
      Ik hoop dat hij het wat mijn laatste tijden betreft mis heeft, want ik wil de 10 km toch wel wat sneller lopen dan volgens zijn berekening(en). :-)

      Verwijderen
  2. Altijd maar dat sneller en harder! Raar toch dat wij lopers datgene we het liefst doen liefst zo kort mogelijk doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de 18:01 op de 5000m zei iemand: "ah, joh, je hebt toch lekker gelopen!" Terwijl ik op dat moment 'n tikje teleurgesteld was, omdat de klok niet op 17:59 stond. Want dat - sneller dus - was het doel!

      Verwijderen
  3. Herkenbaar ja. Ik liep vorig jaar 1h.04.01 bij de TTM en hoewel 1.06 de inzet was baalde ik ook van die 2 seconden haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar dat heb je dit jaar met 1.02.29 rechtgezet, zag ik!

    BeantwoordenVerwijderen