Pagina's

zondag 28 september 2014

echt iets voor mij?

Ik ben de afgelopen dagen uitgedaagd om aan "stevige" evenementen mee te doen.
Jacco is in de ban geraakt van het verhaal van Ralph over zijn Jungfrau Marathon.
Zie: loopfeest-in-de-bergen-jungfrau-marathon-2014.
En Erik heeft voor de tweede keer een prachtig trainingskamp in de Ardennen, onder leiding van "Jogger Jo" achter de rug.
Zie: hardloopweekend-ardennen.

In beide gevallen kreeg ik te horen: "echt wat voor jou, Johan!"
Dat vind ik óók, er is alleen één maar ... mijn achillespezen.
Zo lang het goed gaat, gaat het goed. Dat houdt in dat ik me vrij snel kan richten op het lopen van 5 à 10 km wedstrijden, maar eigenlijk niet op méér dan dat. De pezen zijn een te onzekere factor voor mij om doelen als hierboven beschreven te plannen. Ik wilde onvoorspelbare pezen opschrijven, maar realiseerde me dat ze juist heel voorspelbaar zijn. Na een paar maanden lekker lopen, komt er weer een terugval(letje). Keer op keer, daar is dus weinig onvoorspelbaars aan. En dus is onzeker beter op z'n plek: het zal best zo zijn dat ik aan een "big event" mee kan doen, maar wanneer weet ik niet met mijn pezen. Gelukkig vind ik het lopen van 5 à 10 km wedstrijden superleuk. Dat scheelt dan weer, haha!

Hoe voelt de linker achillespees nu aan?
Vanmorgen bij het opstaan voelde ik 'm nog en wist ik dat ik er goed aan had gedaan om de wedstrijd van vandaag te cancelen. Ik heb m'n fysio de stand van zaken gemaild en hem om tips gevraagd. Het zal er wel op neer komen dat ik het even wat rustiger aan moet doen. Logisch, maar het werkt bij mij altijd wel om dat van anderen bevestigd te krijgen. Wat dat betreft ben ik altijd blij met mijn trainer bij Dem. Hij kent mij goed genoeg om te weten dat ik afgeremd moet worden.

En nu dan maar weer hopen dat ik zelf op tijd op de rem ben gaan staan, zodat ik vanaf volgende week weer vrolijk verder kan gaan met trainen. Gisteren rust, vandaag rust en maandag rust. Dinsdag hoop ik weer te kunnen lopen.

2 opmerkingen:

  1. Natuurlijk leuk alle 'fratsen' van anderen, maar inderdaad lekker dicht bij je zelf blijven en kijken wat je aan kan.

    BeantwoordenVerwijderen