Pagina's

dinsdag 31 december 2019

terugblik 2019

Gewoon lekker sporten in 2019 was het idee. Omdat het lopen met de mannen van Project2uur59 weer zo leuk was, ben ik toch weer op de baan gaan lopen. Zonder (wedstrijd)doel. Die wedstrijd kwam er toch: op zondag 24 maart liep ik met Frank de 10 km van de Dijkenloop in Hoorn. Ik liep prima: 37'15", maar na deze loop kwamen er weer war achillespeesproblemen en daarna ook weer wat kuitproblemen. Me veel laten masseren en het doen van core-oefeningen nog fanatieker gaan doen. Daarnaast weer wat meer fietsen en wat minder rennen.

Ondertussen ging ik met m'n gedachten naar "marathonner als lifestyle". Omdat ik in de marathonjaren 2010 en 2016 niet geblesseerd was. Met een aantal mannen van Project2uur59 (Frank, Jeroen, Dave, Martin) wil ik in oktober 2020 de marathon van Amsterdam weer gaan lopen.

Één van de hoogtepunten van het jaar was het fietsen in Duitsland met de Beverbikers. Mede daardoor kreeg het fietsen in juni een flinke boost en kwam ik zowaar tot 1200 km: een nieuw record. Eind mei/begin juni (eigenlijk vooral na Duitsland) ging het weer beter met de achillespees en kuiten en kon ik weer gaan beginnen met rennen: eerst minutenloopjes.

HÉT hoogtepunt van 2019 was natuurlijk onze USA-reis: tourusasummer2019.
Na deze vakantie kon ik de baantrainingen bij Dem weer oppikken.

In oktober toch weer meegedaan aan een 10 km wedstrijd: de Najaarsloop in Heerhugowaard. Een mooie race met alle kilometers onder de 4'00". Eindtijd 37'40". En belangrijker nog: nergens last van gehad. Niet tijdens en niet na de loop!
Ook in oktober de strandenduinloop gelopen:12,4 km (over strand, duinen en weg) in 48'43". M'n beste resultaat tijdens 12,4 km van de Strand- en duinlopen. En dus kreeg ik weer zin in het toewerken naar een 10kmbinnen36minuten. En toen toch weer achilles- en knieklachten. Wel veel gesport in november en december, maar niet zo intensief. Op naar 2020!

Gerealiseerd:
1560 km in 52 weken is   30 km per week rennen.
6200 km in 52 weken is 120 km per week fietsen.

Hét hoogtepunt: onze USA-reis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten