Pagina's

zaterdag 14 december 2013

3x per week

Vanaf nu ga ik naar alle waarschijnlijkheid toch echt weer 3x per week lopen. Van 2x naar 3x naar 4x, wordt het plan.
Vanmiddag met Menno een soort plannetje opgesteld. Ik ga 2x per week intervaltrainingen doen, voor mezelf en/of op de baan. En 1x per week een duurloopje. Die duurloopjes ga ik heel langzaam opbouwen en het beginpunt is laag: zondag een rondje van zo'n 12 minuten maken. De komende weken kan ik daar telkens een paar minuten bijdoen.
Ik heb zowaar weer een soort (opbouw)schema gemaakt.

Bovenstaande informatie geeft aan dat Menno helemaal niet ontevreden is over m'n kuiten. Het kan altijd gebeuren dat de kuiten gaan tegensputteren. Hoe kunnen zij anders aangeven dat ze vermoeid raken? Het gevaar van deze fase is namelijk dat ik trainingen doe waar ik niet echt moe van raak, maar mijn benen (en vooral kuiten) dus wel. Wel benadrukte hij het doen van de excentrische (kuit)oefeningen. Lekker excentrisch blijven oefenen en de belasting-belastbaarheid bewaken dus.

Beheersen, balans, luisteren, belastbaarheid ... tja ... al die kreten spelen natuurlijk gewoon weer een (grote) rol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten