Pagina's

vrijdag 6 december 2013

dubbel

Ik zit met een dubbel gevoel op de bank.

Vanmiddag ging het zóó goed.
Bij Menno geweest en de kuit zag er goed uit. De naalden waren niet eens (meer) nodig!
Ik mag vanaf volgende week weer 3x per week lopen. 'k Moet er wel aan denken om de omvang niet met meer dan 10% per week toe te laten nemen. Twee keer op de baan en één keer op de weg, in het bos, enzovoort.
Van Menno mag ik de loopsnelheid wel wat opvoeren, als ik maar voldoende rust creëer. Rust is een stukje wandelen en vervolgens een stukje dribbelen. En als ik maar blijf letten op souplesse, techniek en loophouding en NIET ga 'werken'.
De ene keer niet op de baan lopen moet géén duurloop worden, maar ook een loop met wandel- en dribbelmomenten.
Naast de 3x lopen is 'n keer fietsen ernaast ook helemaal niet gek.

Maar ... vanavond werd toch wel weer een domper.
Ik ging, na mijn fysio-bezoek, vanavond vol goede moed op pad voor een 10x (2 minuten rennen, 1/2 minuut wandelen, 1/2 minuut dribbelen) loop. En dat ging 9x simpelweg héél goed. Geen vuiltje aan de lucht. De 9e x ging even soepel, lekker en goed als de 1e x. Maar toen de 10e x. Schoot 't tóch weer in m'n linkerkuit. Geen "pang", gelukkig, meer een soort verkramping.
Stoppen en wandelen naar huis. Gelukkig was ik op nog geen 500m van huis. Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan door meteen te stoppen en denk (hóóp) dat het wel mee valt, maar toch ...
Dit had ik echt, echt, echt niet verwacht.
Cijfer voor de kuiten: tijdens de 1e 9 intervallen een 2 op een schaal van 10, en tijdens het 10e intervalletje een 7 op een schaal van 10.
Ben benieuwd wat de 'schade' morgenochtend is.

Update:

Het is de volgende dag en kuit voelt wat stijf aan, maar het is gelukkig niet zo dat ik door het huis strompel.

2 opmerkingen:

  1. Hopen dat het "één stap terug, twee vooruit" is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Erik. Ik hoop het ook. Ik merk dat ik het wel even "een plekje" moet geven.

      Verwijderen