Pagina's

donderdag 19 december 2013

Ontslagen!

Vandaag had ik een fysio afspraak in de lunchpauze staan. Later bleek dit (voorlopig) mijn laatste bezoek aan Menno te zijn geweest. Vanaf nu geldt: lekker trainen, opbouwen, wedstrijdjes lopen. Kortom: ik ben fit genoeg.

Vanmiddag gingen voor de laatste keer de naalden erin: in de rechterkuit.
Ook heeft Menno m'n onderrug gemasseerd en wat druk gezet op de onderste wervels aldaar, omdat bepaalde kuitklachten vanuit m'n rug komen. Ik heb hier wat oefeningen voor gekregen.
Ook een nieuwe (extra) oefening voor m'n buikspieren, specifiek voor de spieren aan de buitenkanten.

Wat het lopen van wedstrijden betreft: hier staat Menno positief tegenover. De eerste is op 2 februari en Menno's reactie was: "oh, maar dat is nog ver weg!" Net als mijn trainer denkt Menno dat geregeld aan "trainingswedstrijden" meedoen, goed voor me kan zijn. Ik heb de laatste tijd vooral geleerd dat kwaliteit véél belangrijker is dan kwantiteit! En variëren kan geen kwaad: intervallen, tempolopen, wissellopen, duurlopen, duintraining, wedstrijden, ...
Mijn laatste vraag was hoe Menno staat tegenover de 100-tjes van Klaas Lok, voor en na een training. Prima, als ik maar soepel loop en niet ga sprinten!

En dat was het dan. Ik ben ONTSLAGEN!


4 opmerkingen:

  1. Hartstikke mooi man, genieten wordt dat weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meestal reageer je anders op dit bericht, maar in dit geval: GEFELICITEERD!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je ontslag. Bye bye kuitpijn, welkom wasbordje en 6pack. Zullen we een keer 24 x 100 als training doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Dennis, Menno en Erik: dank jullie wel!
    @ Erik: die 100-tjes kunnen we zeker doen! Volgens mij had Jacco daar ook wel oren naar! Maar eerst een weekje vakantie met José en de kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen