Pagina's

maandag 21 oktober 2013

Fysio (3)

"Als de uitdagingen in je leven groter worden, kies er dan zelf voor om sterker te worden."

Weer een bezoek aan de fysio achter de rug.
Ik heb wat evenwichtsoefeningen gedaan en Menno heeft de kuit nog eens goed bekeken. De kuit voelt nog steeds gespannen aan. Zelf voel ik de bewuste plek in de kuit ook (te veel).
Hardlopen is daarom nog geen optie.
Voor vrijdag staat de volgende afspraak. Op het 'menu' staat dan een triggerpoint behandeling: dus "met naalden en zo".
Deze behandeling is gericht op de korte termijn, met als doel om spoedig weer te kunnen hardlopen. Voor de lange termijn geldt: huiswerk (blijven) doen! Om kuitklachten in de toekomst proberen te voorkomen.

En verder?
't Is herfstvakantie en aan beweging dan geen gebrek!
Ik ben, na het fysio-bezoek, met onze hond Ravi naar Wijk aan Zee gegaan en heb een uurtje gewandeld in het Paasdal.
En daarna heb ik een rondje gefietst:
32 km in een uur en een kwartier (25,5 km/u), maar voornamelijk over de verharde weg. Wel jammer dat ik ook tijdens het fietsen m'n kuit voel (3 op schaal 1-10).

Update (1):
Een oorzaak van mijn kuitklacht(en) kan ook een tekort zijn aan magnesium. Wellicht dat wat extra magnesium ook zou kunnen helpen. 'k Ga eens verder zoeken op internet. Want ... alle beetjes helpen!


Update (2):Na enig speurwerk stuitte ik op een interessante website: http://www.sport-en-dieet.nl.
Havermout en brinta, met name in combinatie met melk, zijn rijk aan calcium, fosfor en magnesium. Da's fijn om te lezen, want ik begin iedere dag met een bordje Brinta, met melk!!

Mooie uitleg over oorzaken/klachten/werking/aanvulling wat betreft magnesium op: http://www.gezondetips.nl.
Magnesium is te halen uit oa:
- spinazie, sla en andijvie.
- zaden en noten (amandelen, cashew- en pecannoten, lijnzaad, zonnebloempitten, chiazaad en
  sesamzaad).
- schelpdieren.
- roggebrood, bananen, volle rijst, soja en cacao.
- kokos.
- tarwezemelen.

1 opmerking:

  1. Zelfde soort zoektocht als 'mijn' kramp... Zoeken, uitsluiten, aanpassen, verder graven... [maar gelukkig heb ik daar alleen last van in extreme situaties (marathon) en jij helaas vaker.] Jammer dat het op korte termijn nog geen verbetering bracht. Maar hou vol :-).

    BeantwoordenVerwijderen