Pagina's

vrijdag 25 oktober 2013

Trigger points

Vanmorgen de eerste trigger point behandeling voor m'n kuit gehad.

Triggerpoints in de kuitspieren veroorzaken vaak kuitkrampen en pijn in de enkel en de kuit. De pijnlijke plek hoeft niet perse dezelfde plek van een triggerpoint te zijn. Op de afbeelding rechts zijn 3 triggerpoint te zien (x) en in het rood het gebied waar de pijn kan zitten. In mijn geval vlak onder de 2 linker kruisjes.

Het door de huid prikken van de naalden was geen probleem. Maar na wat gedraai (zo noem ik het dan maar even oneerbiedig), voelde ik m'n spieren echt golven. Menno zei dat hij dat ook kon waarnemen. Het was niet echt pijnlijk, maar wel vervelend en irritant. Op het moment van ... wil je maar één ding: dat het stopt! Ik voelde me dus verre van ontspannen en had zelfs zweethandjes.

Na afloop gaf Menno aan dat hij het erger vond dan hij had verwacht: "Man, dat je er überhaupt mee kunt lopen!" Dat klinkt vervelend, maar een voordeel is dat er middels de trigger point behandeling vooruitgang geboekt kan worden.

De volgende afspraak staat op 1 november. Tot die tijd mag ik zéker niet hardlopen, kan ik hoogstwaarschijnlijk ook niet! Dat betekent dat ik voor het eerst sinds m'n ongeluk in januari 2009 (zie: dit-ben-ik) een hele maand niet heb gelopen.

En nu? De kuit voelt stijf aan. Vooral zo'n 5 à 10 cm onder de knieholte voel ik nogal. Maar daar had Menno me voor gewaarschuwd. Wat kan ik doen? Rekken!
Daarnaast verder gaan met m'n oefeningen en met fietsen.En wat betreft m'n plannetjes van gisteren? Ach, dromen kan geen kwaad, maar doelen stellen doe ik nog maar niet. Ik bekijk het wel (samen met Menno) per week/maand. Geeft niks, als het maar goed komt met die kuit: dat is momenteel hét doel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten