Pagina's

zondag 27 oktober 2013

Tacx

"Speeding isn't always a crime" - Joan van den Akker

Vandaag zou er niet gefietst worden. Dochter Robin is jarig (8 jaar alweer)! Mocht ik het al jammer hebben gevonden, dan was één blik door het raam voldoende om dat laatste restje weg te halen: het regende en niet zo zuinig ook!
En dus zaten we om 9.00 uur te zingen en cadeaus te geven. En een half uur later gezellig gezamenlijk aan het zondagochtendontbijt!

Heb ik dan helemaal niets gedaan? Nou ... de visite werd pas vanaf 13.00 uur verwacht. En om de tijd te overbruggen 'mocht' ik alternatief trainen. Dat betekende in de garage de racefiets op de Tacx plaatsen en ... trappen: 52 minuten lang.
Ik heb er een leuke intervaltraining van gemaakt, uit m'n hardloop logboek gehaald:
1', 2', 3', 4', 5', 4', 3', 2', 1' (p=2')
Mp3 speler op m'n hoofd, met Ben Liebrands Grandmix '88. Johan 'back to 14 years old'.
Eerst 5 minuten inrijden en toen mocht ik los. 'This is the sound of speed,' klonk het in m'n oren.
José kwam nog even om een hoekje kijken en riep: 'je vliegt!'


Er is ooit een leven zonder hardlopen geweest. Toen ik door al die (knie)blessures besloot om te stoppen met voetballen, had ik daar namelijk hééélemaal geen zin in. Ik ging fietsen en in de wintermaanden 'spinnen'.  Het rijden op de Tacx doet me daar altijd aan denken, aan spinning. Oefeningen doen op opzwepende muziek: staan, zitten, weerstand erop, weerstand eraf, klimmen, sprinten, enzovoort. Ik deed het graag. Eén nadeel: het was binnen en ik sport zo graag buiten. Daarom ben ik in de wintermaanden gaan hardlopen. Als alternatief voor het fietsen. Maar na verloop van tijd werd dat omgedraaid en werd het fietsen een alternatief voor het hardlopen. Dat was na de aanrijding in januari 2009. Nog niet eens zo heel lang geleden.

2 opmerkingen:

  1. gefeliciteerd met Robin. En klinkt als een lekkere 'workout'. De HIT kun je trouwens ook goed op de fiets doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, Erik.
    Tot ik weer kan lopen, is dit zeker een leuke maniet om aan intervalwerk te doen. En bij de combi HIT en fietsen moest ik aan het volgende denken: "Hit the Road Jack", haha!

    BeantwoordenVerwijderen