Pagina's

zondag 13 oktober 2013

Het zondagse mtb rondje

Zondag! En dus fietsdag!
Om 8.00 uur startten Marco en ik vanaf de Patatoloog in Heemskerk. Het miezerde wat, maar het was mooi fietsweer.
Het was nog schemerig buiten. En toen we in het bos kwamen, was het zelfs donker. Het was moeilijk om de paden goed te kunnen zien. Geconcentreerd kijken dus!
Sommige fietsers die we tegenkwamen, reden ook in het bos met verlichting: voor ons ook een idee voor de volgende keer.
Na 100m gingen we het klaphek door en reden het gebied waar de dieren loslopen in. Vervolgens kwamen we aan bij het volgende hek, om dit eerste dierengebied weer uit te gaan. Een paar Hooglanders lagen ons bij dit hek op te wachten. Even dacht ik dat we tol moesten betalen, maar we mochten gelukkig door.

Later, in een ander afgezet stuk, kwamen we de groep Exmoor pony's tegen, waar ik het gisteren over had. Ze schrokken van ons en renden weg. Ik vind het niet leuk om ze te laten schrikken, maar de groep zo aan het rennen te zien was wel gaaf.

Ondertussen was de miezer overgegaan in regen.  Ik zag dat het gemiddelde boven de 22 km per uur lag. In het gebied waar wij fietsen is dat best vlot te noemen. En dat merkte ik wel, hoor, ik moest vrij diep gaan en reed soms behoorlijk "in het rood". En Marco? Ach, die reed op 80%!
Ik zat met een glimlach op het gezicht af te zien, omdat ik het toch ook wel mooi vond dat Marco zo sterk is geworden. Hij reed zo gemakkelijk.

Toch ging het tempo omlaag. Marco was vorige week gevallen en had last van zijn ribben en sleutelbeen en dat begon hem nu wat parten te spelen.
Net als vorige week met Jacco, kwamen we halverwege Toon weer tegen. Die pikte moeiteloos aan. Ongelooflijk, 62 jaar jong inmiddels en nog steeds mee kunnen trappen.
De reünie van ons oude fietsgroepje was bijna compleet: ook Conrad visten we op. De volgende keer Wouter, Ronald en Richard nog!
Met z'n vieren reden we onze ronde uit. Bij het uitgaan van de duinen, reed ik lek. Ik was 4 km van huis vandaan. Gelukkig wist ik met 2x de lekke band oppompen thuis te komen en bespaarde ik mezelf een bandenwissel in de stromende regen!

Ik kwam thuis met 54,7 km op de teller en was 2:35:21 weggeweest. Dat betekende een gemiddelde van 21,1 km/u. Ik zag er niet uit: ik leek wel een veldrijder!
En hoe voelde ik me? Moe, bekaf ... én ... super voldaan!

Weekopbrengst week 41:
- fietsen: 100,5 km in 2x (50,3 km p.x)

ps: Eén van de 3 weken zomervakantie is geboekt: met Josés familie een weekje naar een landhuis in het stadje Bram in de regio Languedoc-Roussillon in het zuiden van Frankrijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten