Pagina's

donderdag 6 februari 2014

nattigheid

Een aparte training. Uiteraard in eerste instantie door de regen. Ik liep in de regen naar de baan, tijdens de training regende het en ik liep in de regen terug naar huis. Keyword: nattigheid.
Het deed me een beetje denken aan m'n laatste baantraining voor m'n kuitblessure in september. Zie m'n blogpost: gek, waarin ik schreef: "met de regen en wind van vanavond gaan alleen "idioten" en "dorpsgekken" er op uit." Net als toen was ook nu de groep vrij klein. De warming up werd wat ingekort en algauw gingen we over op het programma: 10*400m met puazes van 200m. De 400-tjes moesten we indelen in 4 stukken. Een duurloop tempo, wat vlotter, stevig en voluit (zonder dat het sprinten wordt. Voor dit weertype best een lekkere training. Ik liep met ErikJeroen en Jacco. Aan de lange zijde voor de kantine hadden we de wind vol tegen. Daar werd het af en toe flink "beuken", zeker wanneer we daar de laatste 100m moesten lopen. Erik stopte er na 4x mee. Zijn prioriteit ligt bij zondag: de 10 km in Schoorl. 
Een paar keer startte ik te snel. Het was namelijk best moeilijk om een 400m met versnellingen goed in te schatten en in te delen. Dan was er een behoorlijk merkbare "oorzaak-gevolg". Na het snelle eerste stuk moest ik dan nog 3x versnellen en dat kostte dan de laatste keer de nodige moeite. En ook dan probeerde ik toch de focus op souplesse en niet op "werken" te houden. Zo werd het een leuke, interessante training. De 400-tjes gingen in 1'30" t/m 1'21", gemiddeld 1'25" @ 3'32"/km.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten