Pagina's

dinsdag 11 februari 2014

schwung

Een baantraining achter de rug die echt weer 'ouderwets' lekker ging. Er zat "schwung" in. Ik liep m'n rondjes zoals vóór m'n kuitblessure in september. Ik merkte al een poosje dat het eraan zat te komen. Tijdens de Twiskemolenloop kwam het er nog niet uit, maar alle trainingen erna gingen zo soepel. Vooral de baantrainingen gaan steeds gemakkelijker. Ook vanavond hoefde ik niet te werken, maar kon ik heerlijk op souplesse blijven lopen. Ahhh, en dan is hardlopen zóóó gaaf! Ik schreef eerder al eens hoe lekker het is om weer in 'n flow te lopen, dat gevoel was er vanavond weer! Yes!
We liepen 7* 800m met pauzes van 400m. De 800-tjes gingen gemiddeld in 2'52", wat 3'35" per km betekent. Hartslag was gemiddeld 128, met een maximum van 168. En dat is voor mij gewoon goed.
En nu niet overmoedig worden. Met beide beentjes op de grond blijven en goed op het herstellen tussen de bedrijven door blijven letten. Toevallig zag ik daar vandaag een toepasselijke afbeelding op Facebook (post van Menno) over:

Zo maakte coach Schiminek het belang van herstel aan jonge atleten duidelijk.

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ha, dat is zo, Menno: ik zag 'm op facebook en het was een post van jou!

      Verwijderen
  2. Mooie training zo te lezen Johan. Helaas moest ik even afhaken, een griepje heeft de kop opgestoken na afgelopen zondag. Leek me verstandig een avondje over te slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's jammer, Ralph! Wel verstandig om dan over te slaan, natuurlijk. We zien elkaar snel weer, toch!??!

      Verwijderen
  3. je ging rap en soepel Johan. (vanavond ben ik 'r niet, vrijdag wel)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn hardloophoogtepunt tot nu toe in 2014. En dat tijdens een training! ;)
      Wat vanavond betreft: jammer dat je er niet bij bent. Ik zal je nog wel laten weten of ik zondag daadwerkelijk mee ga doen, oké!??!
      Succes morgen op de baan!

      Verwijderen