Pagina's

zaterdag 15 februari 2014

Zaanland Cross

Morgen ga ik meedoen aan de Zaanland Cross met Erik.  Het is een wedstrijd van 'slechts' 8 km, maar wel onverhard: gras, modder, zand, etcetera. En dus zou het best wel eens zwaar kunnen worden.
Deze, door av Zaanland georganiseerde loop is een onderdeel van de runnersworld-cross-circuit.
Erik gaat voor een goed klassement, ik ga voor het lopen van een wedstrijd als goede training. 't Is voor het eerst dat ik mee ga doen aan een cross, een primeur dus! Mede daardoor heb ik geen idee van wat mijn mogelijkheden zijn. Een doel heb ik dan ook niet. Ik ben vooral benieuwd of 2 weken goed trainen zichtbaar worden in een wedstrijd. Crossschoenen of trailschoenen heb ik niet. Ik trek gewoon m'n "ouwe sloffen" maar aan.
Hoe dan ook ... ik heb er zin in!

Het herfstachtige weer van de laatste tijd vind ik trouwens wel goed bij het crossen passen.


4 opmerkingen:

  1. Valt morgen mee met de wind. En waarschijnlijk droog, dus ook niet al te veel modder denk ik. Gaat je wel lukken op de oude sloffen, haha. Ik denk dat je het goed gaat doen (gezien de progressie op de trainingen). Zie je morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zullen 't zien morgen, Erik. Ben benieuwd of ik lang bij je kan blijven lopen. Als je maar niet van me wint met een verschil van 0,003 seconden, zoals vandaag bij de 1500m schaatsen voor mannen.

      Verwijderen