Pagina's

zondag 9 februari 2014

sportrustdag

Zondagochtend = fietsochtend.

Alleen ... vandaag niet.
Ik voelde me wat moe, niet fit en had "gewoon" een keer geen zin. En daar heb ik heerlijk aan toegegeven en dus kunnen uitslapen.

De afgelopen weken heb ik flink wat opgebouwd op het gebied van hardlopen. Dat heeft natuurlijk best weer z'n impact. En ik wil niet te maken krijgen met een uitgeblust (oververmoeid) gevoel.

Heel even dacht ik nog: "zal ik dan even een klein, rustig rondje lopen?" Maar die gedachte heb ik snel uit m'n hoofd gezet. Voor deze hardloopweek geldt: genoeg is genoeg. En is het niet zo dat je als sporter niet sterker wordt van trainen, maar van de combinatie trainen en je rust pakken?

Jacco gaf op Twitter iets in die geest aan:
"Dan ben je dinsdag uitgerust en scherp. En als alles wijkt voor dat ene doel, dan kun je zeggen dat nu niet fietsen op 2 maart een supertijd in het Twiske betekent."
En zo 'klieren' we wat af op het internet: Facebook, Twitter, ... En wat internet betreft kwam ik een toepasselijke site tegen: http://www.sportrusten.nl/.

Bij deze bombardeer ik vandaag tot sportrustdag!

10 opmerkingen:

  1. Lekker toch even. Niets moet. En af en toe een relatief rustige week zorgt voor de opbouw. Training breekt af en rust bouwt op. --> Dus vandaag goed opgebouwd, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. Maar wat een contrast met de Schoorl lopers, hè! ;-)

      Verwijderen
  2. Ik ben al 4 weken aan het sportrusten en begin het nu ook aan de conditie te merken haha! Maar niet getreurd de stijgende lijn is er en die bemoedigende herstel verhalen van je helpen mentaal ook een klein beetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Richting onze eventuele 10 km challenge heb je nog tijd zat, Dennis! Dat wordt op z'n vroegst juni.
    In je agenda zie ik op 30/03 een eerste wedstrijd, na blessure, staan. Deze wil je lopen in 36'59". Da's meteen snel! Hoe sta je er nu voor? Ben wel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die richttijd was nog van voor blessure. En hangt ook nog af van of ik nog een startnummer kan scoren omdat het uitverkocht is. Main focus nu, op herstel na, wordt RoermondCityRun eind april!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En status nu is dat het langzaam beter gaat en de kuiten steeds minder gevoelig. Rust doet goed dus. Intussen veel focus op core en alternatieve oefeningen gericht op kracht. Beetje fietsen op de mtb en hometrainer. Alles wel op ontspanning. Ik bekijk per keer hoe de benen voelen en beslis dan wat ik doe. Iig geen tempowerk voorlopig. Ik ben ervan overtuigd dat ik er sterker uit ga komen en dat ik later in het jaar alleen maar profijt ga hebben van het herstel en de alternatieve training :-)

      Verwijderen
    2. Lijkt toch wel veel op mijn situatie, hè.

      Verwijderen
  5. Als ik het goed zie, is dat ook een 10 km.
    Waarschijnlijk moeilijk om qua eindtijd in te schatten waar je nu staat??
    (Daarom was ik zo blij met de afgelopen 10 km wedstrijd. Hoewel het "maar" een 41-er was, weet ik wel waar ik momenteel sta.)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja geen idee inderdaad. Het plan is wel om van tevoren een testloopje voor mezelf te doen (ik kan redelijk goed pushen in mijn eentje) en kijken hoe het lichaam reageert. De gaan het zien. En idd redelijk wat overeenkomsten, maar hopelijk lig ik minder lang in de lappenmand haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het ook. Maar goed, wanneer je weer lekker rond huppelt, ben je zo'n achterliggende periode snel weer kwijt, hoor! Maar wel met het idee: "dit wil ik 'n volgende x voorkomen!"

      Verwijderen