Pagina's

vrijdag 21 februari 2014

Platvoet

Platvoet
In plaats van gisteravond heb ik vanavond op de baan getraind. Andere groep, andere trainer, dezelfde tip(s). De trainer: "Ik wil je niet horen!"
Na afloop hebben we het hier even over gehad. Ik gaf aan dat ik dat vaker heb gehoord en dat ik heb geoefend op geluidloos lopen. Blijkbaar is me dat dus niet (helemaal) gelukt. En dus vroeg ik: "Hoe doe je dat dan?" Het antwoord was: "Door vanuit een goede achterzwaai de knieën hoger en meer naar voren te brengen. Dan is er meer ontspanning en dat komt de landing ten goede."
Een van m'n hardloopmaatjes ving het gesprek op en vertelde de trainer dat hij mij altijd vanaf mijlen ver kan horen. En om het nog wat aan te dikken: "Op dinsdag en donderdag noemen we Johan al Platvoet!" Nou, lekker dan.
Maar goed, de tip is er wel weer een waar ik mee aan de slag kan.

De training verliep wel aardig, maar niet super. Ben blij dat ik zondag geen wedstrijd heb.
We liepen 8*600m met 200m dribbelpauze.
De 600-tjes gingen in 2'18" t/m 2'12" (gemiddeld 2'16"). Dat is 3'47" per km: niet echt snel. Dinsdag gingen de 1200-tjes nog in 3'43" per km. Maar goed, het hoeft en kan niet altijd snel te gaan, natuurlijk. Het was evengoed een prima training!

Morgen wat hardlopen betreft lekker niks en zondag sluit ik de week met een rustig duurloopje af. En dan is het gewoon weer een prima hardloopweek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten