Pagina's

vrijdag 7 februari 2014

nog 1x fysio

Vanmiddag zat ik weer bij de fysio. Check, check, dubbel check.
Verteld over m'n 10 km en over m'n opbouw met wekelijks een toename van 10% in kilometers. Ik zit nu op 40 km per week. Naar 50 à 60 kilometer kan en mag, maar wel middels goed op blijven bouwen. Wat mij betreft is een kleine 40 km per week in 3x lopen (voorlopig) wel mooi genoeg. Zeker met 1x per week fietsen erbij. In het voorjaar, wanneer het mooier weer wordt en de avonden steeds langer worden, zien we wel verder.

In december was ik al eens ontslagen en nu wéér. Toen, in december, ging het even mis en was ik er ruim een weer uit. Achteraf is het niet meer geweest dan een "winterdip".
Nog wat tips meegekregen. Wat rekoefeningen bijvoorbeeld. Zoals een voor de kuiten: 5*30" (p=10"). Lijkt wel een intervaltraining, haha! Het zijn de laatste puntjes op de i, voor iemand die niet geblesseerd (meer) is en dat graag zo wil houden!

Blessures? Streep eronder: ik doe er niet meer aan.

2 opmerkingen: