Pagina's

woensdag 19 november 2014

alternatief

Deze week ga ik  "om mijn blessure heen trainen".
Mijn onderbeen kan momenteel ik moeilijk belasten. De korte duurloopjes die ik de afgelopen weken 2x in de week probeerde te doen, lijken eerder een remmende werking te hebben. Dus heb ik besloten om tot zondag niet te lopen: 6 dagen volledige looprust.
Maar de rest van mijn lijf is prima belastbaar en ik voel me ook behoorlijk fit. Dus ... lekker sporten maar!
Wat ga ik dan doen? Vooral fietsen en verder wat (kracht)oefeningen. En hopelijk kan ik zondag weer 'n rondje proberen te lopen.

dinsdag 18/11
Een uurtje fietsen op de racefiets op de Tacx in de garage.
Eerst 20' lekker warm trappen, daarna (1',2',3',4',8' (met telkens 1' rustig) en ten slotte 15' uitrijden. En 'uiteraard' op de muziek van Ben Liebrand: één van zijn grand mixen.

donderdag 20/11
Tacx-tijd. Weer "ff 'n uurtje rammen". Zo lekker dat ik op deze wijze m'n energie kwijt kan.
15' w.up, 1',3',5',7', 5', 3', 2 (p1'), 10' c.down. Ruim een uurtje. Tijdens de minuten met weerstand, kon ik de weerstand telkens wat opvoeren. Dat geeft altijd weer een gevoel van macht en juist dát gevoel vind ik zo mooi aan sporten, zowel bij het lopen als bij fietsen.

zondag 23/11
Vandaag heerlijk een rondje door de duinen gefietst. Op de mtb, maar wel over de verharde paden: 42 km in anderhalf uur.

3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ben alleen "bang" dat ik straks, bij het weer oppikken van het hardlopen, conditioneel sterker ben dan mijn benen met hardlopen aankunnen.

      Verwijderen
  2. Tja... je moet weten dat een groot percentage hardlopers conditioneel sterker zijn dan benen aankunnen, waaronder ik. Oplossing is: benen in de gaten houden, en niet direct naar conditionele limiet gaan maar benenlimiet uitbouwen. Eerst halve trainingen en aantal dagen kijken of er reactie is, dan geleidelijk uitbouwen. Opzich doe je dat al, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen