Pagina's

zondag 1 januari 2017

2016 week 52: Kerstvakantie

vooraf
De vakantie begint en ik heb dan meestal meer tijd om flink wat te kunnen rennen. Hopelijk lukt dat ook tijdens deze vakantie. Wellicht kom ik dan zelfs weer eens in de buurt van de 80 km.

maandag: 2e Kerstdag
José en ik met mijn oma's op onze bruiloft in 2006
Om 8:30u vanmorgen overleed mijn oma Artmanni. Ze is 91 jaar geworden, een prachtige leeftijd. En toch is het gevoel dubbel. Het is en blijft definitief. Gisteren hebben we gelukkig afscheid kunnen nemen.
"Omaatje, bedankt voor alles!"
Ik heb vandaag toch ook nog een rondje gelopen: even een rondje nadenken, terugblikken, enzovoort. Expres alleen. Eerst had ik met José en de kinderen en de hond een stuk gewandeld in Wijk aan Zee en ik zou vervolgens weer eens terug naar huis lopen. Na een kleine 10 km kwam ik Bert tegen en heb ik nog een stuk met hem samen gelopen. Was ook oké. Bert bracht me met de auto weer naar huis. 's Avonds met m'n schoonfamilie 2e Kerstdag gevierd, wel wat sober dit jaar.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1496340212

dinsdag: 8*800m (p=200m)
Weer een prima training afgewerkt met Frank en Jacco. De 800-tjes gingen in 2'58" tot 2'50", met een gemiddelde van 2'55" per 800m. Dat is 3'39" per km. Helemaal niet verkeerd, zo tussen Kerst en Oud & Nieuw.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1498373390

woensdag: duurloopje
's Morgen gingen Kane en ik wandelen met Ravi. Kon José lekker wat in huis rommelen. 's Middags gingen we naar de Heineken Music hall in Amsterdam: naar de Van Dino tot Dolfijn show van Freek Vonk. Was zóóó leuk! Om 19.00 uur hadden we gelegenheid om afscheid te nemen van oma. Konden we niet laten passeren, uiteraard. Tussen Freek en oma in kon ik dan even een kort rondje rennen: even een momentje voor mezelf. M'n rondje rennen werd een retourtje Wijk aan Zee hardlopen en ging heel lekker. José bracht op dat moment Robin en Kane naar ouders, zodat zij niet mee hoefden naar oma en ook al omdat er voor morgen een nieuw dagje uit gepland stond: Disney on Ice.
We sloten de avond af met een hapje eten bij Halfweg met m'n moeder en Piet. Een lekker vol dagje, al met al.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1499562354

donderdag: 10*500m (p=150m)
Vanmorgen was ik helemaal alleen. Is af en toe best lekker. Nee, ik ging niet rennen: dat stond vanavond op het programma. 's Morgens heb ik met Ravi gewandeld en daarna m'n tas ingepakt voor morgen. In de avond werd er getraind met de mannen: Rowdy, Dave, Jacco, Frank en ik waren present. De 500-tjes liep ik in 1'48" en 1'35" per keer. Gemiddeld 1'42", wat overeenkomt met 3'23" per km. Best snel, eigenlijk.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1501281581

vrijdag: rustdag
Aangekomen op onze bestemming: Landal park "Port Greve", Net buiten Brouwershaven, op het Zeeuwse eiland Schouwen Duiveland. Zie vakantie-winter-16-17. We hebben een leuk huisje met ... een eigen sauna! Hier verblijven we de komende week en hier vieren we dus ook Oud & Nieuw: gezellig met z'n 4-en. De week wordt maandag onderbroken vanwege de begrafenis van oma.
Wat hardlopen betreft was vandaag een (ingecalculeerde) rustdag.

zaterdag: laatste x 2016 = 1e x Zeeland
Onze ochtend: José en Kane gingen de hond uitlaten, Robin wilde even spelen en ik "mocht" een rondje rennen. En wie kwam ik onderweg tegen? José en Kane. En dat leverde me oa onderstaande foto's op. Het rondje was verder een relaxed rondje, hoor.
's Middags waren we weer verenigd met Robin en gingen we naar Zierikzee. En bij terugkomst "moest" er gezwommen worden. Het leek wel vakantie!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1503370394



zondag: duurloopje
Zo, m'n eerste rondje van 2017 ook maar meteen gemaakt. Een lekker rondje. Ik liep opvallend soepel en gemakkelijk. Best verbazingwekkend, na een dag vol oliebollen, kaasjes, gourmetten, wijn, port en champagne.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1505000361

weekoverzicht
Een mooie loopweek met ruim 80 km. En dat is best prettig, een week voor 'Egmond'.


1 opmerking: