Pagina's

vrijdag 18 september 2015

trainen

Ik merk dat ik weer 'n beetje 'echt' wil trainen. De duurloopjes gaan me goed af. En dus vormt dat de basis voor mijn hardlopen. Ik ben daarom niet van plan om weer op de baan te gaan trainen (al blijft dat idee altijd wel aan me trekken natuurlijk, omdat het super gaaf en ook nog eens gezellig is). Dat komt een beetje over als het lot tarten. Wat goed is is goed, ik wil alleen een héél klein beetje meer. Ik ben van plan om bij 3 à 4x in de week hardlopen (wat ik momenteel doe) één van deze trainingen wat op te pimpen door er een duurloop met wat tempoblokken erin van te maken. Te denken valt aan 5x 5 minuten, 3x 10 minuten of 2x 15 minuten. Of een vast rondje om de tempo's op te doen.

Om even terug te lezen: http://joartrent.blogspot.nl/2014/12/lt-tempo.html
en http://joartrent.blogspot.nl/2013/06/lsd-volgens-verheul.html

Vanavond heb ik een mogelijk parcours uitgetest: een stuk van bijna 1500m (1470m om exact te zijn) in de tuinderijen. Ik liep het stuk tijdens m'n duurloopje en deed er 6'06" over, wat 4'14" per km betekent. Niet supersnel, maar wel wat vlotter dan de rest van de duurloop.

mijn 'parcours' van 1470m
Omdat het wel leuk is om overal groene vinkjes te kunnen plaatsen:

Status:
fitheidV
achillespezenV
kuitenV
linkerscheenbeenV
rechterknieV

Geen opmerkingen:

Een reactie posten