Pagina's

dinsdag 25 oktober 2016

2016 week 43: en weer door!

maandag: rustdag
Vandaag was de eerste dag na de herfstvakantie. Daarna voetbaltrainen geven. Dáárna behoefte aan ... niets. Nou ja, lekker lezen dan. Ik heb 2 prachtige voetbalboeken voor m'verjaardag gehad.
  • 1970 Het jaar waarin Nederland wereldkampioen werd (Ruud Doevendans)
  • Johan Cruijff Mijn verhaal (Jaap de Groot)
dinsdag: minutenloop 6' (p3') 5' (p3') 4' (p3') 3' (p2') 2' (p2') 1' (p2')
Lekker trainen met de mannen van Project2uur59: Frank, Jeroen en Jacco. Nog steeds stroomden de felicitaties na de marathon binnen. Zo leuk nog. Maar, het (loop)leven gaat weer gewoon door en Frank en Jeroen gingen alweer hard. Zij konden "gewoon" weer in 3'45"/km doorstampen. Jacco en ik waren wat minder fris en liepen iets rustiger. We waren al blij dat we onder de 4'00"/km konden blijven lopen. In ieder geval ... Project2uur59 rent weer door!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1420114931

woensdag: rustdag
Nou ja ... rustdag? De dag zit propvol. Van 8.00u tot 13.00u op school. Dan naar huis om te eten en de hond uit te laten. Om 14.30u naar Fedra voor een mentorenbijeenkomst. Deze duurt tot 16.30u. Van 17.15u tot 18.15u geef ik voetbaltrainen. Daarna naar huis: eten en douchen. En om 19.30u weer naar school voor een MR vergadering tot 21.30u. Noem het maar geen topsport, haha!

Robin hier nog geen één jaar!
donderdag: 5*200 (p200), 5*300 (p100), 5*400 (p200) sp400
Vandaag weer een normale dag. Nou ja ... normaal ... Robin is jarig! Alweer 11 jaar!
Vanmorgen was ik nog moe van gisteren, maar daar was vanavond tijdens het trainen niets meer van te merken. Wel waren de benen nog steeds vermoeid. In ieder geval niet fris. Daarom lag de nadruk op soepel en ontspannen trainen en zéééker geen focus op snelheid! Alle 200-tjes gingen in 44 sec. Ook tijdens de 300-tjes en 400-tjes. Geregeld kwamen we (Jacco, Jeroen, Rowdy en ik) al kwebbelend met z'n vieren tegelijk over de streep.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1423433187

vrijdag: koppelloop
nagenieten met Dave
Met Dave. Máár ... rustig aan! Om en om lopen we op de baan van Dem een rondje, tot we er 12,5 op hebben zitten. Dat betekent 12,5*0,4 = 5 km. Ieder loopt dus 2,5 km. Ik denk dat 90" per rondje hard zat is: dat is evengoed 3'45"/km!
Dave en ik kwamen uit op een eindtijd van 16'20". Dat betekent 3'16"/km en 79" per rondje.Dat kwam door Dave! Hij kon lekker doorlopen, ik liep beduidend rustiger! Dave liep sneller dan 79" per rondje, ik ging wat langzamer dan 80" per rondje. Dave ik ik eindigden op de zevende plaats.
Gelukkig voelde ik de frisheid weer terugkeren in m'n benen.
Erik Langeveld werd derde met zijn zoon. Jacco werd met maatje Lars tweede. Erik en zijn zoon werden wél eerste in de categorie ouder-kind! Leuk! Het lijkt me leuk om volgend jaar de koppelloop samen met Robin of Kane te doen!
Na afloop gezellig met Jacco, Dave en trainer Bert in de kantine gezeten.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1424552165

zaterdag: rustdag
Vandaag genoten van Kane en zijn team. Ze speelden een van de betere wedstrijden van het seizoen.
De felheid en passie die ik vorige week wat miste, was er nu wel! Zo gaaf.


zondag: Strand-en Duinloop AVC.
Met Frank.
Frank kwam me om 9:30u ophalen, zodat we de start van de 4 km konden zien, waar Michel Butter en Ronald Schröer (team TDR) aan meededen. En Ronald is natuurlijk wel "onze man" van Oosterbaan, hè! En wat was het mooi om ze van dichtbij zo hard te zien gaan. Túúrlijk werden ze nr 1 en 2.
Lekker bijkletsen bij Dave
Daarna waren wij aan de beurt: om 10:45u ging de 12,4 km van start. Team TDR stond ook weer aan de start: zij gingen uitlopen. Frank en ik konden 2 km's met Michel en Ronald lopen. Ronald legde aan Michel de naam www.Project2uur59.nl uit. Michel vroeg of we het hadden gehaald. "Nou en of!" zei Ronald, "Ze liepen 2.54 en 2.56!" En toen kregen wij van Michel Butter, onze nationale marathontopper de complimenten! Leuk! Onze race kon niet meer stuk. De km's met deze 2 toppers waren meteen onze snelste. De mannen gingen wat versnellen, en Frank en ik haakten af. Wel konden we lekker doorlopen. Ook op het strand. En ook op de strandopgang vielen we niet stil. Daarna zijn we lekker samen naar de finish gelopen. Frank werd derde en ik vierde, We liepen 49'44" over de 12,4 km, wat 4'03"/km betekende. Prima toch!??! De frisheid was in ieder geval weer helemaal terug!
Ronald en Michel waren uiteindelijk 3 minuten eerder binnen. Dat gaf ons ook een goed gevoel: slechts 3 minuten binnenkomen na deze kanjers (en ja, natuurlijk wisten we dat het voor "hunnie" uitlopen was). De weersomstandigheden waren perfect: de zon liet zich zien, het was 15 graden en er stond nauwelijks wind (zelfs niet op het strand). En het strand was goed hard!
En 's middags gingen we naar de kantine van av Dem, waar Dave zijn verjaardag vierde. Wat een gezellige middag en avond betekende! En wéér bier en bitterballen, haha!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1426978361





2 opmerkingen:

  1. Peter Aardenburg28 oktober 2016 om 10:50

    Je zit na afgelopen zondag ( 1 week na je marathon) t/m a.s zondag, alweer
    ruim boven de 50 km. waarbij ook tijden ruim onder de 4 min de km.
    Pas as zondag echt op, want je geeft zelf aan dat je bij elke training de
    vermoeidheid nog voelt. A.S zondag is het pas 14 dagen geleden, dat je die
    TOPPRESTATIE hebt geleverd. Kijk ook naar je herstelschema op je vorige blog.
    Elke training de eerste 14 dagen moeten nog hersteltraining zijn!
    Succes


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gek genoeg is dit dus best een lastige week.
      Vanavond gaat het bij de koppelloop om de derde helft. Die koppelloop zelf is bijzaak en doen we rustig aan: soepel en ontspannen ipv snel!
      En eigenlijk is dat zondag óók de aanpak. Ik ga met Frank gezellig naar Castricum, omdat de sfeer zo leuk is. Midden in het startvak staan en dus NIET vooraan. En er gewoon een lekker duurloopje van maken.
      Tijdens de trainingen van dinsdag en donderdag heb ik het groepje lekker laten lopen en kwam telkens op achterstand over de streep. Dat vond ik prima. Goed luisteren naar de benen is deze weken het voornaamste.

      Verwijderen