Pagina's

zondag 4 december 2016

2016 week 48: winters weer

Vooraf
Vorige week schreef ik voorafgaande de week:
"Een nieuwe week. Na een kwakkelweekeinde, voel ik me weer wat fitter worden. Hopelijk betekent dit dat ik er weer een lekkere (loop)week van kan maken. (...)"
Nou ... dit stukje kon ik kopiëren & plakken voor deze week. Aan het einde van de week, zondag, is er weer een Strand- en Duinloop in Castricum. Deze willen we als groep gaan lopen.

dinsdag: 8*800m (p=200m)
Vanavond lekker kunnen trainen. dat is iets anders dan: vanavond lekker getraind. Het was een echte winterse avond: -3 graden, kraakhelder en geen wind. Prachig loopweer! Het was aangenaam koud: zeker met de juiste (thermo)loopkleding aan. Van onze groep waren Jacco, Frank, Dave, Jeroen, Bazz en ik aanwezig. Ook Ralph liep weer met ons mee. Jeroen haakte na 1x 800m met knieklachten af en Ralph haakte na 2x 800m uit voorzorg voor z'n hamstring af. En ik? Ik merkte tijdens het lopen dat ik 2 weken niet fit ben geweest. Ik kon de mannen volgen en daar was alles mee gezegd. De baan was een tikje glad, waardoor we niet echt voluit konden. "Gelukkig maar," dacht ik, "anders zou ik echt moeten passen." En zo keerde ik tevreden huiswaarts. De training verliep qua tijden conform onze tijdslimiet op de 800m. Zie speed-limit.
Tijden: 2.56 - 2.53 - 2.56 - 2.54 - 2.54 - 2.56 - 2.55 - 2.56. Gemiddeld dus 2.55. Niet gek, hoor.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1465728865

donderdag: 20*250m (p=150m)
De kou was weg, het niet-fitte gevoel was weg: er kon weer lekker getraind worden. Met Rowdy, Frank, Jacco, Martin en Lars. Het ging weer soepel en ontspannen: wat een verschil met dinsdag!
En ook vanavond zijn we weer prima binnen onze
speed-limit gebleven. De 250-jes gingen in:
55", 55", 55", 54", 54", 54", 54", 53", 54", 54",
53", 54", 53", 52", 53", 53", 53", 52", 52", 51".
https://connect.garmin.com/modern/activity/1468063621

zondag: duurloop 
Eindelijk weer eens een wat langere duurloop gedaan. omdat we straks Sinterklaas vieren, besloot ik op het laatste moment om niet met de mannen mee te doen met de Strand- en Duinloop. Nu was ik lekker op tijd thuis en kan ik José helpen met de voorbereidingen.
José zette me vanmorgen in Wijk aan Zee af. Zij ging wandelen met Rina en de jongens en ik ging rennen. we kwamen ongeveer gelijk thuis.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1471139983

weekoverzicht
Weer "maar" 3x gelopen, maar nu wél weer eens boven de 50 km uitgekomen. Het gevoel is goed: er kunnen weer stappen gemaakt worden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten