Pagina's

zondag 17 september 2017

2017 week 37

Nog steeds geen goede achillespees en dus nog steeds fietsen.

maandag: fietsen op de Tacx
Ik had pas om 20.30 uur tijd om te sporten. Dus ... hup ... de garage in: 30' in, 20' weerstand, 10' uit.

dinsdag: duurloopje rust
Na een het werk en het geven van voetbaltrainen, had ik geen energie meer om nog een stukje te gaan rennen: een "rustdag" dus.

woensdag: fietsen op de Tacx
Vandaag is mijn eerste vrije woensdag van het schooljaar. Het schooljaar kent 40 schoolweken. Ik werk in die weken 20 woensdagen wél en 20 woensdagen niet. Gisteravond (redelijk) op tijd naar bed gegaan en vanmorgen om 8.00 uur opgestaan, want ... er "moest" gefietst worden. Ik wist dat het vandaag flink zou gaan waaien, daarom had ik besloten om weer eens een keer offroad door het bos te gaan rijden. Lekker beschut tussen de bomen. Toen ik vanmorgen wakker werk, was het niet flink aan het waaien, maar echt aan het stormen. Daardoor was het niet meer verantwoord om te gaan fietsen. Ook niet beschut tussen de bomen. Nee, juist niet tussen de bomen met kans om door  afgewaaide takken van m'n fiets af gegooid te worden.
(Ik denk dat ik vanmiddag lopend boodschappen ga doen, ipv op de fiets).
Ga ik dan helemaal niet meer fietsen? Nou ... wellicht later op de dag, in de garage. Heb ik nu mooi even de tijd om een nieuwe (sport)muziek-afspeellijst te maken.
I think I'm paranoid! Ik zat er op een bepaald moment he-le-maal in. Plots reed ik met ogen dicht en waande me in de slotkilometers van Alpe d'Huez! Ik was gedemarreerd en reed solo naar de finish. M'n benen stampten op de pedalen en ik ging steeds harder. Deze etappe ging ik zóóó winnen! Haha!
Op Instagram schreef ik:
80' #bikeriding on my #koga in the garage on the #tacx means:
#flow #focus #immagination #fantasy #meditation #beats #music
#pearljam #u2 #michaeljackson #madonna #davidbowie #andmoremusicofthe80's!
Maar toch hoop ik dat ik op m'n volgende vrije dag buiten kan fietsen, hoor!

zaterdag: fietsen op de Tacx
Woensdagavond was de info-avond voor groep 8 op school. Daardoor was ik donderdag (na het werk) te moe om nog te gaan fietsen. Lopen had ik al uit m'n hoofd gezet, omdat ik om onverklaarbare reden last van m'n rechterknie had. Gisteren was de knieklacht er nog steeds en dus heb ik twee avonden heerlijk in m'n boek gelezen. Vanmorgen ging de wekker om 6.30u weer, omdat Kane om 8.30u moest voetballen. Om 7.30u stonden we met regenpakken aan en met de fiets aan de hand klaar om naar Dem te gaan. Nog even op m'n telefoon gekeken, omdat ik vermoedde dat de wedstrijd zou worden afgelast. En ja, hoor ... afgelast! Regenpakken uit en naar binnen!
Meteen even een "to do" lijstje voor vandaag gemaakt: boodschappen doen, wandelen met Ravi, fietsen op de Tacx, naar museum Kennemerland met Kane. Oftewel: ik hoefde me, ondanks de regen, niet te vervelen vandaag! Om 9.30u zat ik al in de garage, met de Grandmix 2000 van Ben Liebrand op m'n hoofd. Lekker 1.30.00 uur getrapt: 45' op het kleine blad, 25' op het grote blad, 12' met weerstand, 8' op het kleine blad. Na afloop was ik zeiknat van het zweten. Als ik m'n fiets buiten had gezet, was ik in de regen echt niet veel natter geworden, haha! Hoe dan ook: de Tacx wordt goed benut dit seizoen. Toch hoop ik morgen weer buiten te kunnen rijden, hoor!

zondag: fietsen
Zo, lekker uitgeslapen vanmorgen. Om 12.00u stapte ik fris en fruitig op de fiets. Het was prachtig in de duinen. Vanwege knieklachten besloot ik om soepel en ontspannen rond te trappen. En dat lukte prima. Onderweg zelfs even af te stappen om deze coole paddenstoelenfoto te maken. En afstappen ... dat doe ik niet zo gauw, hoor.

weekoverzicht
Een iets minder intensieve sportweek. Niet gelopen, wel een paar keer gefietst. Niet gelopen, omdat ik om onverklaarbare reden last van m'n rechterknie had. Wat extra looprust kwam voor de rechter achillespees niet eens zo slecht uit. Tijdens het fietsen heb ik geprobeerd om het minder zwaar te maken voor de fiets: in de garage kortere blokken met weerstand en buiten lekker relaxt rondtrappen.