Pagina's

zondag 29 oktober 2017

2017 week 43 van sporten naar spotten

Herfstvakantie! En dat betekent uitrusten, lekker met het gezin bezig zijn en ook sportief bezig zijn. Ik merk dat ik het voor het eerst in m'n leven leuk vind om oefeningen te doen.
Maandag en dinsdag zijn we op avontuur in de Oostvaardersplassen. José wil er vooral de in het wild (in de vrije natuur) levende paarden kunnen spotten. Voor ons gezin betekent het 2 dagen wandelen. Ik sta nog in dubio of ik m'n mtb meeneem, zodat ik terug naar huis kan fietsen. Als ik dat niet doe, ga ik woensdagochtend "thuis" een rondje in de duinen trappen.

maandag en dinsdag: Oostvaardersplassen
Zie verslag oostvaardersplassen.
Vervelend was dat ik tijdens het wandelen veel last van m'n rechterknie had. Hij werd per stap stijver. Daardoor werd het buigen steeds lastiger en vooral op de paden die omlaag liepen, had ik het lastig. En dus weet ik daardoor dat een hardloop-rentree nog niet aanstaande is.

woensdag: fietsen
Na 2 dagen Oostvaardersplassen weer héérlijk in onze eigen duinen gereden op de mtb. Vooraf had ik bedacht om een offroad rondje te gaan rijden, maar dan moest ik vroeg opstaan. En daar had ik na de afgelopen dagen niet zoveel zin in. Het werd een ritje door de duinen, over de verharde weg en ik vertrok om 12.30u van huis. Van Beverwijk via Wijk aan Zee en Castricum richting Egmond en weer terug. En wat was het er vandaag weer prachtig. Met ons eigen "wildlife", oa deze Schotse Hooglanders. Soms staan ze lekker in de weg. Ik heb heel rustig gereden, omdat ik morgenochtend met Marco weer flink aan de bak kan. Ik reed 42 km met een gemiddelde van 27 km per uur. En dus had ik gelegenheid om af en toe even een fotostop te maken. Hoewel ik daar bij de afbeelding hiernaast min of meer toe gedwongen werd.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2188770388

donderdag: fietsen
Marco stond om 8.15u al aan de deur te rammelen. We wilden om 8.30u in de duinen zijn, zodat we 2 uur de tijd hadden om offroad te rijden (na 10.30u mag dat immers niet meer).
En wat ging het goed vandaag, zeg. Alles zat dan ook mee. Qua weer was het ideaal (bijvoorbeeld voor een marathon): het was zacht, er was geregeld zon, nauwelijks wind en met 14 graden een lekkere temperatuur. Het fietsen ging gesmeerd. De paden waren door de regen van de vorige dagen lekker nattig en hard, waardoor we prima door konden stampen. Eerst het stuk bij Wijk aan Zee, met de heuveltjes. Daarna het vlakke deel 2 richting Castricum.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2196546720

vrijdag: fietsen
Hieperdepiep ... Robin jarig! Alweer 12 jaar!
Omdat Robin evenals ik van uitslapen houdt, besloten we haar lekker te laten liggen. En dus kon ik eerst een rondje fietsen. Natuurlijk kan een leuk plaatje niet ontbreken: Robin en ik in de zomer van 2012 in Frankrijk.
Ik heb een heerlijk rondje offroad gereden. Had niet gedacht dat het na gisteren zo gemakkelijk ging. De benen waren goed. Alleen het weer was een stuk minder dan gisteren: regen. Nou ja, dat is offroad niet zo'n bezwaar. Ik ben blij dat ik ben geweest. Ik moest er wel m'n wekker voor zetten en ik moest mezelf er echt toe aanzetten om m'n bed uit te gaan, maar eenmaal op de fiets in de duinen was ik dat snel vergeten, hoor. En nu ... taart! Hiiiihaaaaaa!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2206406881

zaterdag: rust
Vandaag was Kane vrij: de tegenstander had afgezegd. En dus gingen we in plaats van een wedstrijd te spelen, op het  tijdstip (11.45u) en veld van de wedstrijd, trainen. Gisteravond werden we gebeld: of Kane om 9.15u met team 2 mee kon spelen. Tuurlijk. Team 2 speelt 9 tegen 9, in plaats van 7 tegen 7. Leuk om eens mee te kunnen doen. Dat betekende voor mij wel een lange ochtend/middag Dem.
Inmiddels is het 20.30u en zijn Kane en ik net terug van de manege, waar Robin meedeed aan de Halloweenwedstrijd. En daar konden wij van de Robin-fanclub niet ontbreken, hè!
En 's middags dan? Toen was ik blij dat ik niets hoefde. En een rustdag, na drie dagen op de fiets te hebben gezeten, was ook niet erg, hoor. Morgenochtend mag ik weer!

zondag: fietsen
Vanmorgen kon ik én redelijk vroeg in het bos zijn én redelijk uitslapen. Dat kwam doordat vannacht de wintertijd is ingegaan. Ik kon de wekker dus om 8.30u zetten, ipv om 7.30u. Ik wilde om 8.30u in het bos zijn en dat is gelukt. Want door het terugzetten van de klok met een uur was het vanmorgen bij het wakker worden niet 8.30u, maar 7.30u. Heerlijk.
Ik heb vanmorgen dus offroad door de duinen gereden. Op zondagochtend is het meestal veel drukker dan op andere ochtenden, maar deze keer viel het mee. Ook al omdat ik me op (veel meer) drukte had ingesteld. En zoals gewoonlijk de laatste tijd heb ik prima gereden!
Er stond ontzettend veel wind, maar daar had ik in het bos nauwelijks last van. En terug naar huis over de weg, had ik wind (storm) méé!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2225204936

weekoverzicht
Van JoArt Rent naar JoArt Sport naar JoArt Rent naar ...
Ik zou m'n blog na ons bezoek aan de Oostvaardersplassen JoArt Spot kunnen noemen. In ieder geval is JoArt Rent nog ver weg: de knie blijft dwars doen. Wellicht is JoArt Blogt nog de beste optie.
Wat sporten betreft is het een heerlijke "offroad-week" geworden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten