Pagina's

zondag 5 november 2017

2017 week 44

De vakantie zit er op, terug in het gareel.
Voor een sportman is dat laatste nooit zo erg. Structuur, houvast, balans en stabiliteit zijn voorwaarden om naar (nieuwe) doelen toe te kunnen werken. Het doel is nu vooral om toe te werken naar een comeback in de hardloopwereld. Middelen daartoe zijn: rust, fietsen, kracht- en stabiliteitsoefeningen, goede voeding en een duidelijk slaappatroon.
Het mooie van het sporten is dat ik me met deze zaken bezig houd. Onder anderen sport zorgt voor de balans in mijn leven. Door bezig te zijn met mijn lijf, wil ik bezig zijn met het onderhouden ervan (voeding, rust, etc) en daar profiteren óók mijn vrouw, kinderen en werk dan weer van. Kortom: ik heb het nodig. En voor mij is sporten niet alleen maar bewegen, maar ook mezelf willen verbeteren. Ik denk nog steeds dat ik al mijn pr-en op hardloopgebied kan verbeteren. En ik vind het leuk om over mijn mogelijke sportieve prestaties te blijven dromen.

maandag: minutenloopje
Vandaag weer begonnen met werken, na de herfstvakantie.
In die vakantie is het doen van oefeningen er bij ingeschoten. Vandaag maar weer opgepikt. Ook al omdat ik daar een onderdeel van een vast patroon van wil maken.
En ... om 20.30u ben ik naar buiten gegaan ... om ... te ... RENNEN! Ik heb een minutenloopje gedaan: 9*1' (p=1' wandelen). En ... het ging. De knie wel gevoeld, maar 9 minuutjes hield ie aardig vol. En het werd nergens erger. De eerste stapjes zijn weer gezet. JoArt Rent weer!
Laatste keer dat ik had gelopen was ACHT weken geleden.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2240854066

dinsdag: rust
Vanmorgen weer 6.15u opgestaan, wat nog géén hobby van me is, hoor! Gaap! Op school merkte ik dat m'n knie het lopen van gisteren toch niet héél erg leuk vindt. Hij was vandaag wat gevoeliger.
Kane en zijn voetbalmaten moesten vandaag de voetbalwedstrijd van afgelopen zaterdag inhalen. En wat voetbalden ze goed, zeg: de ene na de andere mooie aanval kregen we te zien. Helaas wisten ze niet te winnen, maar ik heb echt genoten!

woensdag: fietsen
Ha, vandaag een vrije woensdag. Duzzzzz .... fietsen!
Om 7.15u ging m'n wekker. Een uur langer 'mogen' slapen vergeleken met werkdagen. Géén straf! Wel merkte ik dat de knie nog steeds last had van het stukje rennen van afgelopen maandag.
José was ook vrij vandaag. Daarom ging ik vanmorgen niet offroad door de duinen fietsen, maar ging ik met José naar Bergen. Bij de duiningang bij 't Woud parkeerden we de auto om daar een ronde te gaan wandelen. Onderweg kwamen we van alles tegen: paarden, Hooglanders, een roofvogel. Prachtig! Het leverde uiteraard mooie plaatje op. Ook al doordat de zon zich geregeld liet zien door de lichte bewolking heen. En wat is het bos nog prachtig groen op 1 november!
Na de wandeling lekker geluncht en om 15.00u sprong ik op de fiets om alsnog een rondje te rijden. Gewoon even een lekker rondje op de mtb over de weg. De zon was inmiddels achter een dikke laag wolken verdwenen, maar het was evengoed nog aangenaam buiten. Ik heb een prima rondje kunnen rijden en was vóór donker weer thuis.
Geen gekke vrije woensdag zo!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2258267152

donderdag: Tacx 60' (5*4' weerstand (p=1'))
Vanavond had ik zin om een kort rondje te fietsen. Op buienradar zag ik dat het uitgerekend in dit uurtje zou gaan regenen. Daardoor besloot ik om in de garage op de Tacx te gaan rijden: 60 minuten met 5*4 minuten weerstand (pauzes van telkens een minuut). En vanuit de garage zag ik hoe droog het de gehele tijd is gebleven. Nou ja, wel weer even een uurtje bezig geweest!

vrijdag: fietsen
Avondrondje. Ik had gewoon even zin om naar buiten te gaan. Het hoefde niet lang, het hoefde niet ver, het hoefde niet snel. Just be there! Het werd een rondje "fietsen onder een heldere hemel". Met een soort van volle maan. Prachtig!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2278838440

zaterdag: rust
Na 3 dagen achter elkaar fietsen, weer even een dag rust. Ik had graag weer een stukje gerend, maar de knie is nog steeds niet hersteld.

zondag: fietsen
Vooraf was er de keuze óf 's morgens vroeg offroad door de duinen, óf later in de ochtend samen met Marco een rondje over de weg. Samen is leuker en wat later opstaan is ook aantrekkelijk. Maar offroad rijden is óók heel leuk en er was regen voorspeld.
Ik besloot om met Marco te gaan. Hij moest eerst met Jort naar Alkmaar, waar Jort bij AZ traint met andere voetbaltalentjes. Qua weer was een een mooie ochtend. Co was om 11.30u thuis en ook toen was het nog prima. Om 12.00u zou ik 'm ophalen. En toen réééégende het ... niet normaal! Het werd een uurtje als verzopen katjes door de polder trappen. En op zich ging het niet eens verkeerd. Dat is altijd weer het verrassende. Ons uitzicht was ongeveer zoals op de afbeelding (niet van ons, maar wel treffend).
https://connect.garmin.com/modern/activity/2294820136

weekoverzicht
Een poging tot rennen leek geslaagd, maar zorgde toch voor meer irritatie van de knie. En dus werd het weer een weer met vooral fietsen. Wat ook de komende weken nog het geval zal zijn. Wat vind ik daarvan? Ik vind het prima!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten