Pagina's

zondag 25 maart 2018

2018 week 12: #zomertijd

vooraf
Voor de achillespees is het beter om voorlopig even niets aan intervallen of tempo's te doen. Het hardlopen staat sowieso in de schaduw van het fietsen. Door het behalen van m'n jaartotaalfietsen-record, voel ik meer motivatie om te fietsen dan om te rennen. Met rennen kan ik de week leuk opvullen. Deze week wil ik vooral m'n fietsrecord aanscherpen.

maandag: duurloopje
Uit school kon ik meteen aanschuiven om te gaan eten. We aten vroeg: 17.30u. Na het eten (het was 17.45u: we aten snel) ging ik even naar de bibliotheek. Ik was om 18.15u terug. Toen ik thuis kwam, was Kane achter bij de garages aan het voetballen. Ik zette m'n tas neer en was "zomaar" in een heerlijke strijd met Kane verwikkeld. "Vroeger" gebeurde dit wel vaker. En altijd won Kane met 10-9. Door mijn slechter wordende knie, kon het niet meer (mede daardoor stopte ik ook als voetbaljeugdtrainer). Maar nu was ik, zonder stil te staan bij de knie, aan het voetballen. En wat kan ik dan genieten van Kane. Hij ook, merkte ik! Voor we er erg in hadden, was het al 19.15u geweest: hadden we dik een uur gevoetbald. Ik weet niet of knie en achillespees gelukkig werden van dit avontuur, maar mijn hoofd wel! Qualitytime met mijn zoon! Blij dat het weer eens kon! Om 20.30u waren José en Robin terug vanuit de manege en kon ik even een stukje rennen. Met -1 graden, een heldere sterrenhemel en nauwelijks wind, was het een heerlijke avond om even een stukje te rennen: echt verfrissend.
Op de foto staat Kane op de voorgrond naast zijn neven Jort en Lars, afgelopen zondag bij AZ - Groningen. Met schuin achter Lars Marco.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2566150673

dinsdag: rondje op de mtb
Uit school ging ik even een rondje fietsen. Ik startte om 17.00u en was om 18.30u bij Dem, om Kane op te halen. Net als afgelopen donderdag dus. Vandaag is de lente begonnen, maar het was met 3 graden nog steeds vrij fris. Zeker in combinatie met het koud aanvoelende windje. Maar omdat er ook aardig wat zon was, was het toch lekker. Ik heb heerlijk relaxt gereden: een echte "easy" ronde.
Goed, de lente is dus begonnen. En daar word ik altijd zóóó vrolijk van. Vooral wanneer ook nog eens de zomertijd is ingegaan, wat in de nacht van komende zaterdag op zondag het geval is.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2567878366

woensdag: rondje op de mtb
Vanmorgen weer een heerlijk offroad rondje door de duinen gereden op m'n vrije dag. Het was een prachtige ochtend met Exmoor pony's, Hooglanders, schapies, buizerd, zon en te veel kleren. Het laatste kwam doordat ik vertrok met -1 graden en eindigde met +5 graden. Ik heb ontspannen gereden. En toch draaide ik soepel een aardig gemiddelde van 23,4 km/u.
Op de terugweg vloog er een buizerd vlak voor me op uit een boom. Hij wilde wegvliegen, maar koos voor de zelfde richting als ik. Daardoor bleef hij meters lang vlak voor me neus vliegen: een prachtig gezicht. Zoals op de foto (die niet van mij is, hoor).
https://connect.garmin.com/modern/activity/2569115136
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verdorie! Haal ik net Robin op na theaterles, zeg ik tegen haar: "TourdeFrance-je?" Kijkt ze me aan en sprint ze toch weg. Ik had echt serieus moeite om haar bij te halen. Wat een power heeft die griet in haar benen. Dat heeft ze met rennen ook. Ik kon het niet laten om haar dat te vertellen. Komt ze later naar me toe met de vraag: "Papa, zullen we in het weekend een stukje hardlopen?" Ha, zo mooi! Net als een paar weken geleden met Kane in Drenthe!

donderdag: duurloopje
Toen ik om 16.30u naar huis ging, dacht ik er over om net als dinsdag een rondje te gaan fietsen. Maar na dinsdag en woensdag te hebben gefietst, is een fiets-rustdag ook niet verkeerd. Robin en José waren op de manege, Kane moest om 17.00u trainen. Dat was waarom fietsen me wel wat leek, maar nu werd het heerlijk alleen thuis zijn: lekker lezen in renvoorjeleven. En nog even een soepie (van gisteren) gegeten. Om 18.30u Kane ging ik Kane ophalen en daarna wilde ik een rondje rennen. Maar ... oeps ... ik liet m'n telefoon vallen. Stuk. Gelukkig alleen het glas en kon ik in een winkel een plaatje kopen om deze over de glasplaat te leggen. En daarna ... rennen. Gek, het was nog maar 19.30u. En om 20.00u was ik alweer thuis. Na een héérlijk rondje, ha! Alweer de 10e dag sporten achter elkaar. Hoewel de 51x van m'n recordpoging van januari / februari nog ver weg lijkt, is 10x achter elkaar toch wel weer heel wat. Het voelt echter niet als heel wat. Het voelt vertrouwd om elke dag even wat doen. In bijna 12 weken (74 dagen) heb ik slechts 6 dagen niets aan sport gedaan. Als dat zo doorgaat, ga ik naar de 300x op jaarbasis. Pfff ... over recordpoging gesproken!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2572122876

vrijdag: rondje op de mtb
Ik ging om 16.30u uit school naar huis en zat om 17.00u op de fiets. Even naar Egmond op en neer. En dat ging prima. Heen had ik wind mee en reed ik constant boven de 31 km per uur. Terug wist ik dat met wind tegen (uiteraard) niet vast te houden. Wel wilde ik thuiskomen met een gemiddelde van boven de 30 km per uur. Moest kunnen, omdat ik een rondje van slechts 34 km reed. Wat het lastig maakte, was de wind vanuit het zuiden: vol tegen dus. Het werd een ware race tegen de klok: net een tijdrit. Ik wist 29 km per uur te rijden en zag thuis dat ik op een gemiddelde van 30,5 km per uur was uitgekomen. Zo lekker gereden!
En 's avonds lekker voetbal kijken op TV: Nederland - Engeland. Helaas een wat teleurstellend debuut voor bondscoach Ronald Koeman: 0-1.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2573835910

zaterdag: duurloopje
Om 8.30u stond ik als scheidsrechter op het voetbalveld bij de wedstrijd Dem - Limmen. Het team van Kane verloor met 2-6, maar toch was het een leuk potje.
's Middags gingen José, Robin en ik met Ravi naar Duinrust. Robin en ik gingen rennen, Ravi kon lekker loslopen en José ging foto's maken.Robin hield het 2 rondjes van een kilometer vol in een tempo rond de 5'00"/km. Leuk hoor! Daarna heb ik nog een paar extra rondjes gelopen en gezamenlijk gingen we weer naar huis. 's Avonds stond in het teken van nevendag. Met de neven van m'n moeders kant uit eten en daarna naar Telstar - RKC.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2575443471


zondag: rondje op de mtb
ZOMERTIJD!!! Dat betekende een nacht met een uur minder slapen. Niet bepaald mijn sterkste punt. Zeker niet na een avond met m'n neven, haha. Maar goed. Het positieve is dat de zomertijd is ingegaan en daar ga ik de komende maanden tijdens de avonden hopelijk weer veel plezier aan beleven. Gisteravond hebben Marco en ik er wel degelijk rekening mee gehouden. Na de wedstrijd van Telstar, zijn we nog even naar een lokale kroeg gegaan, maar niet zo lang. We gingen om 23.00u naar huis (zomertijd 00.00u dus). De avond met de neven was zeer geslaagd. Lekker gegeten bij de Griek (man, wat had ik vanmorgen een knoflookbakkes, haha) en daarna naar Telstar. Helaas waren we getuige van de minste wedstrijd van Telstar van dit seizoen: een teleurstellende 0-0 tegen het als één na laatste geklasseerde RKC Waalwijk.  Maar de gezelligheid was er niet minder om!
Vanmorgen verzamelden we om 8.40u bij de Patatoloog. We waren: Mark, Sjoerd, Marcel, Marco en ik. We hebben een heerlijk rondje naar Bergen aan Zee gereden. Heen offroad, terug over de weg. Met als keerpunt: landgoed Huize Glory. Sjoerd ging voorop: dat zorgde ervoor dat we de route toch weer net even anders reden. Best geinig. Terug reden Marco en ik op kop. Rustig, want Sjoerd zat er wat doorheen.
's Middags ging ik met Jacco en Kane naar jong Ajax - jong AZ. En zo werd het een leuke zondag.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2577430791

weekoverzicht
"Gewoon" een lekker sportief weekje, zoals gebruikelijk de laatste tijd. Geen doelen, maar lekker bewegen. Prima zo.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten