Pagina's

maandag 10 december 2018

2018 week 50 #backtobasics

vooraf
Ik denk dat ik mijn 10kmbinnen36minuten project pas ga opstarten in de Kerstvakantie. Nog 2 weken school en dan begint die vakantie. Deze 2 weken zijn dan weken met "gewoon-lekker-bezig-zijn". Daarom twijfel ik of ik zondag mee ga doen met de Snertloop bij av Lycurgus. Mijn gevoel is nu: #backtobasics.
Het grootste doel tijdens de komende 3 weken is het fietsen van nog 375 km, wat 125 km per week is. En met 3x per week fietsen, is dat nog geen 45 km per keer. Waarom? Omdat ik dan de 10.000 km in 2018 heb volbracht en iedere maand minimaal 500 km heb gereden. Leuk toch!

10/12 maandag: fietsen duurloop met 12' in 4'47"/km (= 3,2 km) en in totaal 10,6 km
Ipv een rondje fietsen (er stond wel heel veel wind en er lagen nogal wat plassen door de regen van overdag), ben ik gaan rennen. Een retourtje Dorpsweide Wijk aan Zee met op de terugweg (met de wind in de rug) 12' op tempo. Tempo was 3'47"/km en daarmee kwam ik op 3,2 km. Leek wel een Coopertest. En volgens de tabel hieronder zou ik dan "redelijk" hebben gescoord. Lekker dan! In totaal kwam ik op 10,6 km uit. Was een prima rondje!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3216864263

11/12 dinsdag: intervaltraining duurloopje 10 km
's Avonds een rondje rennen was héérlijk. Relaxt gelopen onder een prachtige heldere sterrenhemel in de tuinderijen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3219094475

12/12 woensdag: fietsen (mtb offroad) 41 km
Op één van m'n vrije woensdagen een lekker een rondje op de mtb door de duinen gereden. Het was mooi weer: onbewolkt en nauwelijks wind. En met 1 graden lekker fris: héérlijk! Het fietsen ging prima: ik heb lekker relaxt getrapt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3219984685

13/12 donderdag: intervaltraining of fietsen (mtb) duurloopje 10 km
Vandaag wist ik niet goed wat ik zou gaan doen: intervallen, duurloopje, fietsen op de mtb of Tacxen in de garage. Het werd een duurloopje. Vergelijkbaar gelopen als afgelopen dinsdag.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3223025095

14/12 vrijdag: duurloopje 9 km
Kane naar trainen gebracht, 45' gerend, Kane weer opgehaald. Ging niet heel soepel. Had wat last van de binnenkant van de rechtervoet. Verder was het een prima relaxt duurloopje. Wel was het kkkkoud: m'n telefoon gaf -0 graden aan. Vooral de oostenwind maakte het koud.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3224654667

15/12 zaterdag: fietsen (mtb offroad) 42 km
Met Mark een heerlijk offroad rondje gereden. Net als gisteren was het 0 graden en stond er een koude, snijdende wind. In het bos was het wel lekker. Gezellig om weer even met Mark op pad te zijn!
Morgen is de Snertloop. Ik weet nog steeds niet of ik meedoe. Wel, niet, wel, niet. Reden om het wél te doen, is om weer eens met de mannen van Project2uur59 mee te doen: gezellig! Vanavond spreken we elkaar bij Jacco, op z'n verjaardag. Daar zullen we het er hoogstwaarschijnlijk nog wel even over morgen hebben. Op de app is de "strijd" al begonnen, haha! Er zal weinig bier gedronken worden, vermoed ik zo. Een tweede reden om het wel te doen is: ik ben weer eens in een wedstrijdmodus. Hopelijk met een goed gevoel, zodat ik dat goede gevoel mee kan nemen richting een paar leuke 10 km wedstrijden in het nieuwe jaar. Eigenlijk ben ik er wel uit: het wordt toch de Snertloop. En, nee, het zal geen 1:00:00 worden, maar dat geeft niet. Frank wil 4'15"/km lopen, wellicht dat we samen op kunnen trekken. Helemaal mooi als Rowdy, Jeroen en Dave met ons meegaan. Dat moeten ze kunnen. Gezien de apps, zijn ze het in ieder geval van plan! Leuk, zin in!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3225645961

16/12 zondag: fietsen (mtb offroad) of de Snertloop 36 km
Sneeuw! En daarom deden we als groep niet mee aan de Snertloop. Wel ben ik met Co het bos in gegaan voor een offroad ritje op de mtb. Was prachtig! Het leek wel zo'n Tweede Kerstdag-rit.
En 's middags gezellig de verjaardag van Rina gevierd. Het was een mooi weekend zo!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3227756862

Geen opmerkingen:

Een reactie posten