Pagina's

maandag 3 december 2018

2018 week 49 #12½jaar

vooraf
Het is alweer december. Ik heb in 2018 inmiddels 1145 km hardgelopen en 9600 km gefietst. Op naar de 1200 en 10.000! Ook deze week kan er een steentje aan bijdragen. Wat hardlopen betreft wil ik in 2019 me toch op een goede 10 km gaan richten. Zie 10kmbinnen36minuten. Ergens in mei of juni, of zo. Ik wil dan een aantal 10 km wedstrijden benutten om wedstrijdhardheid op te doen en één wedstrijd uitzoeken om te pieken. Tijdens de andere weekeinden wil ik wat duurlopen met tempo's gaan doen. En daar kan ik al mee gaan beginnen door eerst eens een minuut of 10 à 15 op tempo te gaan lopen.

3/12 maandag: fietsen (Tacx)
Het regende, de voetbaltraining van Kane was afgelast, dus werd het vanavond "Tacxen" in de garage: 60' met 2', 3', 4', 8' weerstand (p=1').

4/12 dinsdag: intervaltraining duurloopje
‘s Middags, toen ik vanuit school thuis kwam, bedacht ik om een Sinterklaasspel te regelen (daar vroeg Robin om) en dus was ik tot 21.30u bezig met vooral cadeautjes voor het dobbelspel in te pakken. En toch kleedde ik me daarna om, en om iets voor 22.00u stapte ik de deur uit om te gaan rennen. Verfrissend.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3204602844

5/12 woensdag: fietsen offroad duurloopje
Een vrije dag. De dag relaxt opstarten. Ik heb bewust geen wekker gezet, waardoor ik vanmorgen geen offroad rondje door de duinen kon fietsen. Niet erg, ik moet even luisteren naar mijn lichaam. Sporten moet nu even in dienst staan van mijn lijf en me helpen om over mijn vermoeidheid heen te komen. Dus wel rennen, maar niet trainen! En in rennen had ik méér zin dan in fietsen. Ook al omdat het (mot)regende. Het ging errug lekker, kan ik wel zeggen. Heerlijk met m'n kop in de wind offroad door de duinen. Nagenoeg hetzelfde rondje als zondag met Jacco, maar sneller nu.
En nu ... Sinterklaas! Met Piet, m'n moeder en de Knollies! Zin in!!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3205773481

6/12 donderdag: intervaltraining fietsen (Tacx: 80' met 3*6' weerstand (p=2'))
Wat een feest gisteren. De één had nog een mooier gedicht gemaakt dan de ander! En we startten met een dobbelspel. Daar werden we heerlijk hebberig van: iedereen wilde de meeste pakjes hebben, haha! Ik kreeg in mijn gedicht nogal wat commentaar in mijn gedicht. Dat ik nogal aan het zeuren en klagen ben op mijn blog. Lekker dan! Ik denk dat ik maar flink ga trainen, met als doel ... Sinterklaas eens flink laten zweten in mijn wiel, haha! Op het plaatje rijdt Sint nog op kop ... nóg wel! Is ie helemaal gek geworden! Dusss ... Jootje zat vanavond 'getergd tot op het bot' op de Tacx in de garage! Dank u wel, Sinterklaasje! Tacx: 80' met 3*6' weerstand (p=2').

7/12 vrijdag: duurloopje
Storm en regen: HERFST-weer! Daarom is Kane met de auto naar zaalvoetbaltraining gegaan en ben ik pas om 20.30u m'n rondje gaan rennen. Trainen had met dit weer geen zin, maar voor een duurloopje is het altijd goed weer (op onweer na dan). Ik vond het heerlijk! Gek, hè, ik houd er van om in prutweer te rennen: dan voel ik me altijd een karakter-mannetje, haha!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3210481369

8/12 zaterdag: tempoduurloop rust
Kane moest om 8.45u voetballen, in Aalsmeer. Dat betekende 30 minuten rijden met de auto. Dus ... als we 8.00u aanwezig willen zijn, rijden we om 7.30u weg. Daarom moesten Kane en ik 6.30u ons bed uit. Om 11.30u waren we (na een 5-10 overwinning) thuis. Kon ik een rondje rennen. Maar ik had niet zo'n zin meer (nog steeds wat moe). Om 17.00u werden we verwacht in het Ruiterhuys, waar m'n moeder en Piet ons trakteerden op een etentje.

9/12 zondag: fietsen (mtb offroad Tacx: 60' met 3*6' weerstand (p=2'))
José en ik zijn vandaag 12½ jaar getrouwd! En gelukkig heb ik een prima nachtrust achter de rug. Want tussen 15.00u en 18.00u hadden we onze familie thuis, om het 12½ jaar getrouwd zijn met ons te vieren. Ben er echt trots op, hoor. Ik kan me echt geen leven zonder José voorstellen!
Vanmorgen heb ik heerlijk uitgeslapen en daarom geen bosrondje met de Beverbikers gefietst. Had ik na gisteren ook niet verwacht. Maar na een goede dag, kan ik wellicht vanavond even een uurtje trappen op de Tacx. Maar eerst was het ... Feest! Ik kon er heerlijk van genieten! En niet alleen ik: het was een meer dan geslaagde middag. Wat een prachtige familie hebben José en ik toch! Dankbaar!
En omdat ik net als woensdag en gisteren alcoholvrij bier heb gedronken, kon ik 's avonds even een uurtje Tacxen in de garage: 60' met 3*6' weerstand (p=2'). Jootje komt er wel weer, hoor!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten