Pagina's

maandag 13 mei 2019

2019 week 20 #rustroest

vooraf
Hopelijk kan ik na een week complete hardloop-rust voor de linker kuit, deze week weer wat meer in beweging komen. Ik wil door middel van rustige duurloopjes het herstel bevorderen. Mijn fysiotherapeut zei niet voor niets: "rust roest."

maandag 13/5: fietsen
Vanmorgen weinig last van de linkerkuit. Wel voelde ik dat ik 'm gisteravond belast heb, maar niet méér dan dat. Gelukkig. 's Avonds op m'n racefiets gestapt en even lekker ontspannen naar Egmond gereden. Wel met tegenwind. Dat betekende op de terugweg wind in de rug.

dinsdag 14/5: duurloopje
Stukje gerend op het strand: 6,5 km. De kuit was aan het begin heel goed, maar liep uiteindelijk toch wel weer wat vol. Jammer. Op het strand was het héérlijk. Wel 'n windje: die ik heen vol mee had en terug dus vol tegen. José en Robin liepen met de honden op het strand: kon ik af en toe even m'n gezicht laten zien, haha.

woensdag 15/5: duurloopje
Wat een prachtige dag. Een stralend zonnetje en een strak blauwe lucht! En dus "moest" er even gesport worden. Het werd 's avonds een duurloopje van 7,5 km. Het ging met de kuit wat beter dan gisteren. Balen? Ja, toch wel wat. Deze week maar niet meer rennen. Wellicht in het weekend 2x fietsen.

donderdag 16/5: duurloopje rust
Ik zou met Jacco, Dave en Frank even een rustig rondje rennen. Met voor mij na het rennen een massage bij Dem. Maar het was "foute boel" voor de kuit. Binnen 100m "schoot 't erin". Klaar. Ik kon meteen de massagetafel op. Er zat behoorlijk wat spanning op de scholspier (soleus). Na de massage was er wel weer wat druk vanaf, maar lang niet alle. 

vrijdag 17/5: rust. 
Hieperdepiep ... hoera!!! José jarig! En daarom gingen we gezellig uit eten. Tussen school en uit eten waas er geen tijd om te gaan fietsen. Rustdag dus. Maar het met z'n vieren uit eten vergoedde alles, hoor. Was super gezellig!

zaterdag 18/5: fietsen rust
De verjaardag van  José gevierd. De aftrap was om 16.00u en we stopten pas om 0.30u. Pfff ... Vóór 16.00u kon ik door onder anderen boodschappen doen, hapjes klaarmaken niet meer fietsen. Dat werd echt te krap. Maar wat was het een gezellig daggie!

zondag 19/5: duurloopje rust
Vanmorgen de verjaardag van Lars gevierd. Van 11.00 tot 15.00u. Daarna had ik wellicht een rondje kunnen trappen, maar ik had de gezelligheid van gisteren nog in de benen (of beter gezegd: in de buik en in het koppie, hahaha). Wel had ik nog de energie om een mini stukje te gaan rennen. Een paar keer 2 minuten met tussendoor een minuutje wandelen. Maar na 1x wist ik al dat het niets werd en ben terug naar huis gegaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten