Pagina's

2019 week 29 #USA1

tourusasummer2019

maandag 15/7: fietsen
Laatste ritje voor de reis: met Mark op de racefiets. We hebben 60 km kletsend naast elkaar gereden en de laatste 10 km kop over kop tegen de wind in. Prima rondje zo.

dinsdag 16/7: minutenloopje
Laatste loopje voor de reis: 2*15' (p=2' wandelen). Op het strand. De kwartiertjes gingen in 4'14"/km. En nu ... naar Amerika! Hiiihaaaa!

woensdag 17/7: duurloopje
Dag 1 heenreis.
Om 4.00u werden we opgehaald door Hans, die ons naar Schiphol bracht. Om 9.00u vlogen we weg. Naar Frankfurt. Anderhalf uur later vlogen we na een overstap naar Houston. Na een vertraging van 45'. Ach, verwaarloosbaar. Om 11.30u vlogen we over Amsterdam en niet veel later over Beverwijk. Zo had zes en een half uur reizen ons dus geen kilometer opgeleverd, haha.
Geland in Houston om 21.00u. Dat is 14.00u lokale tijd. En een uurtje later zaten we in de auto Crystal. We logeren bij Robert, de broer van José, en zijn vrouw Crystal. Ik heb meteen m'n eerste rondje gerend. Even een half uurtje in de hitte. Het was 33 graden (in Nederland was het nog 18 graden). Pfff … dat was wel even wennen, zeg! Robin en Kane gingen met Max de honden uitlaten. Toen ik terug kwam, was Robert er ook. Ook Savannah kwam even later om gezellig mee te eten. Op Trevor na, hebben we dus meteen al iedereen gezien. We gingen vroeg naar bed, omdat het een lange dag is geworden. Door het tijdsverschil werd het een dag van 31 uur ipv 24 uur. Gek idee, eigenlijk. Op de terugreis zal het precies omgekeerd zijn.

donderdag 18/7
Dag 2 Fall Creek Humble Houston, Nasa. Vanmorgen was ik om 6.30u wakker. De geur van vers gezette koffie kwam me tegemoet. José was er al uit. Kane ook. Douchen, ontbijten en lekker even lezen in de tuin. We brachten Max naar American football training en gingen naar de Walmart. Een soort Bristol en supermarkt bij elkaar in het groot. In de middag gingen we naar Nasa. Zonder Crystal, die moest werken. Nasa was heel leuk. Oa een space shuttle van binnen gezien. Bijzonder was dat we met een treintje naar een verderop gelegen locatie moesten, om daar een van de Apollo's uit de jaren 60 te kunnen zien. Man, wat een groot ding! Op dat treintje moesten we dik een half uur wachten. Voor een ritje van nog geen 2 minuten. Op de vraag of we mochten wandelen, kregen we te horen dat we dan gearresteerd konden worden! Na afloop hebben we gegeten in een restaurant (The Flying Dutchman, túúrlijk!) bij Kemah. Kemah is een soort boulevard/pier bij Galveston. Met kermis, restaurants, lekker toeristisch. Uiteraard bestelde ik daar een hamburger. Eenmaal terug in Fall Creek hebben we een Nasa film gekeken. Een gezellige dag.

vrijdag 19/7: duurloopje
Dag 3 Fall Creek Humble Houston.
Vanmorgen lekker uitgeslapen. Ik werd wakker van de geur van gebakken bacon. Crystal was een Amerikaans ontbijt aan het maken. Net als gisteren stond de koffie al klaar. Met koffie heerlijk een uurtje gelezen in de tuin. Tot we gingen ontbijten. Wat een luxe!
José, Kane en Robin gingen winkelen in de Galerie, een overdekt winkelcentrum in Houston. Ik kon daardoor een poging wagen om m'n boek uitlezen (wat me niet is gelukt) en een stukje rennen. Met 34°C was het weer flink warm. Ik heb 8 km gerend in 13 /u, maar moest af en toe wel even stoppen, vanwege de hitte. De koude douche na afloop was heerlijk. Na het douchen druppelde alles en iedereen binnen en om 16.30u kwam Francisca (vriendin van José) met haar kinderen langs voor een gezellig avondje. Crystal had zich weer behoorlijk uitgesloofd in de keuken en we werden zodoende weer flink verwend.

zaterdag 20/7
Dag 4 Schlitterbahn New Braunfels.
Vanmorgen zijn we vertrokken naar een waterpark, op 3 uur rijden van Fall Creek. Maar niet voordat we Kane z'n verjaardag hebben "gevierd". Gevierd is een groot woord, dat hadden we in Nederland al gedaan. Maar, hé, hij was vandaag wel echt jarig, hè! Schlitterbahn  was een gaaf park, alleen zóóóó druk. Met enorme wachtrijen bij de attracties. Het was 36°C, dus water was echt wel lekker! Aan het einde van de middag bestelden we pizza's, om daarna het park weer in te gaan. De dagtoeristen vertrokken langzaam maar zeker weer en de wachtrijen werden korter. En dus konden we vooral in de avond veel doen. Om 22.00u ging iedereen (Crystal, Robert, Savannah, Trevor, Catharine, Max, José, Kane, Robin en ik) naar bed. Moe maar voldaan.

zondag 21/7: duurloopje
Dag 5 Schlitterbahn New Braunfels.
Ontbijt met donuts en pizzapunten! En om 9'00u waren we in het park. Een soort happy hour, omdat de daggasten pas om 10.00u werden binnengelaten. Natuurlijk was de hoofdattractie meteen stuk, zodat we daar nog steeds een half uur in de rij stonden. Maar om 11.00u hadden we alle leuke glijbanen kunnen doen. Inmiddels was het alweer 32°C. Lekker warm dus. Terug naar het huisje voor nog wat koffie en de laatste resten donuts en pizza. En opruimen, want om 12.00u moesten we het huisje uit zijn. Alles in de auto en terug naar het park, terug naar het water.
Drie uur later heb ik zelfs een stukje gerend, toen het 36°C was. Ruim 7 km in 13 km/u. En zonder ook maar 1x te hoeven stoppen. M'n eerste echte duurloopje sinds een poosje dus. Ik liep door de straten van New Braunfels. Geweldig, die straatjes met huizen die je alleen uit de films kent. Daarna nog een laatste duik en weer terug richting Houston.
"Thuis" werd er Chinese food besteld en sloten we de gezellige familiedagen leuk af.