Pagina's

maandag 22 juli 2019

2019 week 30 #USA2

tourusasummer2019

maandag 22/7
Dag 6 Reisdag naar San Francisco.
Net als alle dagen tot nu, waren we om 7.00u wakker. Koffie! Om 12.00u zou Crystal ons naar de luchthaven brengen. We hadden nog wat uurtjes om te relaxen. Lekker lezen in de tuin, met nog meer koffie. En rennen? Had gekund, maar ik wilde rust voor de linker achillespees. Robin en Kane sliepen lekker uit tot 10.00u, waarschijnlijk nog moe van de afgelopen dagen. Kwam wel goed uit. Even voor twaalven vertrokken we. Onze vlucht was om 14.20 u en verliep voorspoedig. We landden in San Francisco om 18.00.  Twee uur eraf, wegens tijdsverschil. En dus was het opeens weer 16.00u. Met de metro gingen we naar het hotel: hotel Whitcomb. Een prachtig historisch hotel.
Inchecken, spullen naar de kamer en de stad in. Nou ja, eerst terug naar boven, naar de kamer, om de waterflessen te vullen. Hup ... en gaan. Nou ja, weer terug naar boven voor lange broeken (behalve ik, want ik is eigenwijs). Het is in San Francisco namelijk een stuk frisser dan in Texas. Van 36 naar 18°C. We zijn helemaal naar de kop van de stad gelopen. Een wandeling van een uurtje. Op de kop kwamen we aan bij de Fishermens Wharf en Pier 39. Op die pier hebben we pelikanen en zeeleeuwen gezien. En (van een afstandje) de Alcatraz gevangenis. Per ongeluk liepen we onderweg al tegen het slingerstraatje Lombard aan. Veel gezien dus al. Op Pier 39 heerlijk gegeten. Omdat we geen zin hadden om een uur terug naar het hotel te lopen (het was al avond en donker), gingen we met de tram terug. Om 22.30u lagen we op bed. Mooi op tijd. Tot morgen!


dinsdag 23/7: duurloopje
Dag 7 San Francisco.
Om 7.30u stonden José en ik op. Dit, om beneden bij de balie het ophalen van de camper regelen. De kids konden even blijven liggen. Maar morgen niet, dan gaat de wekker om 6.00u! Morgen worden we tussen 7.00u en 8.00u opgehaald. Als het goed is zijn we dan om 11.00u klaar en kunnen we naar de camping en boodschappen doen. Terug naar vandaag. Om 9.00u gingen we naar buiten. Eerst om in een cafeetje in de straat (Market Street) te ontbijten. Daarna liepen we (heuvel op, heuvel af) naar de pieren aan de kust, een uurtje weer. Aan de kust liepen we naar een informatiepunt om fietsen te huren. Op de fiets gingen we naar de Golden Gate Bridge. Het er naartoe fietsen was al leuk. Telkens kwamen we wat dichterbij en konden we een steeds mooiere foto maken. Uiteraard reden we de Golden Gate bridge over naar de overkant en daarna weer terug. Na afloop ergens aan de kust gegeten en toen weer terug naar het hotel gelopen, waar we om 19.00u aankwamen. Even relaxen en toen ... rennen! Door de straten van centrum San Francisco: 7,5 km. Met aardig wat steile straatjes, zeg!

woensdag 24/7
Dag 8 San Francisco.
Om 6.00u ging de wekker. Toen had ik me al gedoucht, niet normaal. Om 7.00 à 8.00u zouden we opgehaald worden door El Monte om de camper op te halen. Maar ik stond om 6.30u al buiten. Ik zenuwachtig? Hahaha! Nu is het 12.15u en hebben we de camper opgehaald, boodschappen gedaan en even een big Mac gescoord. Naar de eerste camping nu!
--------
En op die camping kwamen we aan om 14.30u. De camper een beetje inrichten en ... hup naar het bubbelbad. Niet naar het zwembad? Nee, die was niet open. Geen punt, het was toch vrij fris. Robin en Kane gingen naar de receptie, daar is wifi. Toen we aankwamen was het koud en bewolkt (mist), maar inmiddels is de lucht blauw en wordt het steeds warmer. We staan trouwens echt 10m van de oceaan vandaan. Die afstand was ooit groter, maar nog niet zo heel lang geleden was er een stuk van de kust afgeslagen. Daar kunnen we nu dus ook niet wandelen. Maar 10' verderop wel. Dat gaan we straks dus doen. Maar nu eerst ... (oplos)koffie!
--------
SHIT!!! Kane is door zijn enkel gegaan! Tijdens de wandeling vanmiddag op het strand. Pffff ... En toen? Op mijn rug terug. Over het strand, naar boven (het vaste land lag 10m hoger) naar de camping. Daar ijs erop. Er zit een blauw eitje op. Hmmm ... Ziekenhuis? Eerst morgenochtend afwachten. Dan rijden we naar Yosemite. Dan hoeft Kane toch niet te lopen. Nu ligt ie languit. Kon ik koken: spaghetti. Ons eerste campingmaaltje.
--------
Doordat we aan het strand zitten, konden we prachtig de zon onder zien gaan. José en Robin  zijn naar het bubbelbad. Kane wilde ook mee, maar dat ging niet. Nu ligt ie huilend op z'n bed. Ben er maar bij gaan zitten. Dan maar niet rennen. Dat was ik wel van plan, maar inmiddels staat m'n hooft er niet meer naar. Ben nu veel te veel met Kane z'n situatie bezig.


donderdag 25/7: duurloopje
Dag 9 Reisdag naar Yosemite.
Vanmorgen waren we alweer vroeg wakker: 7.00u. Vooral benieuwd hoe het met de enkel van Kane zou zijn. Nou, deze was dik en blauw. Ervaring leerde mij dat men in een ziekenhuis dan toch niets zou doen. Eerst moet de zwelling weg zijn. Douchen, eten en opruimen. Dat laatste is echt elke reisdag nodig, tijdens het rijden kunnen er geen losse spullen liggen, natuurlijk. Om 9.30u klaar voor vertrek. Eerst naar een apotheek/supermarkt. Oa om drukverband en een brace voor Kane te kopen. Halverwege de rit (met zeker in het eerste uur drukte op de wegen) even een koffiestop. Om 15.30u kwamen we na een prachtig tweede gedeelte (steeds minder druk op de weg, meer natuur) aan op de camping. Deze was zeer ruim en midden in de natuur. Geweldig. Op enkele meters van de rivier waar we dus meteen indoken. Ook Kane, die ik op mijn rug meenam, is even het water in geweest. Na het zwemmen heb ik even een half uurtje gerend. Met na afloop een duik in de rivier met kleren en al: het was 35°C. Om 19.30u gingen we pas koken, omdat we nog even gezellig met wat Nederlanders hebben gezeten. Morgen gaan we naar Yosemite Valley.

vrijdag 26/7
Dag 10 Yosemite Valley. Met de camper naar de Valley. Was een goede keuze, zo konden we onderweg wat stops maken. Vanaf de parkeerplaatsen kon je niet verder, maar er reden shuttle bussen op en neer. Goed geregeld. Tijdens de eerste wandeling nam ik Kane op mijn rug. Eigenlijk geen doen. Ik werd er zelfs wat emo van, doordat ik me realiseerde dat ik dit geen 3 weken vol zou gaan houden. José uiteraard ook niet. En óók Robin niet: die mist haar maatje nu. In de Valley was een Medical center. Daar toch maar naartoe gegaan. Foto's laten maken: geen breuk geconstateerd. Flinke brace en krukken meegekregen. Nou ja, gekregen. Het grapje heeft $500 gekost. Voordeel: hij hoeft niet meer op mijn rug. Ideaal? Nee. Goed, terug het park in. Hier en daar wat korte wandelingen kunnen doen met echt wel mooie fotomomenten, hoor. Want wat is Yosemite fenomenaal mooi! Maar niet de beoogde trails kunnen lopen. Zeker de wandeling naar boven toe, om bij het beginpunt van de grootste waterval daar te kunnen staan, hadden we heel graag willen doen.
Balen? Ja, toch wel. Vanuit de shuttle bus trouwens een beer zien lopen. Hoe cool is dat! Terug op de camping bleven toch wel de mooie momenten hangen, hoor. Yosemite heeft een onuitwisbare indruk gemaakt. Even relaxen op de camping en om 20.00u ging ik pas koken. 's Avonds zeg het er op de camping met de campers met campinglampjes op de tafels en hier en daar een buitenhaard aan, gezellig uit. Op tijd naar bed, want morgen weer op vroeg op!


zaterdag 27/7: duurloopje
Dag 11 Reisdag naar Marina.
Marina is terug naar de kust. Aan de Highway 1, onder Santa Cruz en net boven Monterey en Carmel by the Sea. Hier blijven we 2 nachtjes.

Om 8.00u gingen we douchen en ontbijten. Lekker op tijd, maar niet eens zo super vroeg dus. Daarna de camper opruimen, elektra en water ontkoppelen en ook de tank met ontlasting maar eens legen. Dat ging bijna helemaal goed. Bijna, hahaha! De slang raakte uit de opening en de poep schoot eruit. Gelukkig zonder gevolgen, dus we konden er (samen met de "buren" die bij ons wilden afkijken hoe het moest) om lachen. Om 10.00u reden we weg.
----------
Na 2 uur rijden, stopten we even. Sanitaire stop en even een broodje eten. En natuurlijk koffie. Gewoon ergens on the road in the middle of nowhere, in de eigen camper. Na een prachtig stuk rijden. We keken onze ogen uit. Met wat verbeelding zag je de cowboys gewoon nog lopen.
----------
Het is 16.30u en we staan op de gezellige, kleine camping Marina Dunes. Het eerste deel van de route was prachtig, het laatste deel vooral druk. Maar goed, het is wél goed gegaan en de boodschappen voor de komende 2 dagen hebben we al binnen. Straks gaan we vóór het avondeten even naar het strand, dat op nog geen 100m afstand ligt.
----------
Voor het eten heb ik een stukje gerend, zo'n 7,5 in zo'n 4'39"/km. Na het eten hebben José en ik wel de wandeling gedaan die we 's middags zouden doen. Zonder R&K: Robin had geen zin en voor Kane was het nog niet zo handig (ook al is hij met krukken en bace iets mobieler). José en ik liepen door de duinen, over het strand en weer terug. Opeens zagen we een zeehond het water uitkomen. En net zo snel weer verdwijnen. Wel leuk!



zondag 28/7
Dag 12 Marina.
We gaan zo naar Moss Landing. Daar is een haventje, vanwaar boten met toeristen de oceaan opgaan om walvissen te spotten. Leuk voor Kane, zeker gezien zijn huidige situatie. José gaat dit met hem doen. Robin en ik gaan niet mee. Ik vind het maar niets om met zoveel mensen op elkaar gepropt naar het water te staren. Toen Robin hoorde dat ik in het ernaast gelegen park wilde gaan wandelen, besloot ze toch om met de anderen mee te gaan. Oftewel: ik ben alleen. Niet erg, hoor.
----------
Goed, om 9.30u vertrok de walvisboot. Ik heb de anderen uitgezwaaid en heb gewandeld en gerend. Robin had een prachtig filmpje gemaakt met 5 walvissen erop. Gelukkig maar. Na deze tocht zijn we naar Monterey gereden om daar de 17 miles drive te rijden met prachtige fotostops. Foto's van zeeleeuwen, eekhoorns (die uit je hand aten), rotspunten, enz. En weer door. Daarna naar Carmel by sea. Een leuk dorpje. Op de terugweg boodschappen gedaan. Terug naar de camping: koken en eten. Om 20.30u waren we klaar. Best wel gaar. Maar ... na een leuke dag!

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten