Pagina's

maandag 23 september 2019

2019 week 39 #herhaling

vooraf
"De kracht van de herhaling zal de sleutel tot succes zijn."
Afgelopen week 4x gerend, waarvan 2x op de baan. Ik merkte dat ik na het rennen de dag erop moeite had met fietsen. Na het fietsen heb ik moeite met rennen. Een teken dat de benen toch nog wat moeten wennen aan het intensievere hardlopen. Rekening mee houden dus. Daarom deze week niet een stapje erbij wat hardlopen betreft: een herhaling van de afgelopen week zou al mooi zat zijn.

maandag 23/9: duurloopje
Retourtje Dorpsweide Wijk aan Zee: 10,7 km in 14 km/u. Voelde als stevig doorstappen.

dinsdag 24/9: baantraining
Vandaag was ik niet 100% fit. Wat een lekker idee is het dan dat ik morgen vrij ben. Toch wilde ik 's avonds wel gaan rennen. Want ... het herfstachtige weer van vandaag is ideaal om m'n koppie even op te frissen. Een opfristraining dus, haha! En wat ging het lekker!
In de regen een mooi programma afgewerkt: 800-1000-1200-1000-800 (p200).
Tijden: 2.57 - 3.40 - 4.19 - 3.36 - 2.49.

woensdag 25/9: fietsen rust
Net als vorige week woensdag, had ik vandaag geen zin om te gaan fietsen. De woensdag lijkt daarmee wel een vaste rustdag te worden. Nou ja, rust ... ik heb wel voetbaltrainen gegeven. Ik moet wel oppassen met meedoen met de mannen: voetballen is niet echt handig met die slechte knie van mij. Niet te enthousiast mee gaan doen dus.

donderdag 26/9: baantraining
Ik heb de baantraining van vanavond afgezegd. Voelde me op school niet fit. Eenmaal thuis ging het wat beter: wat rest is een "watterig" hoofd. Wellicht is het wel even lekker en functioneel om een rustig kort rondje te rennen. Hup ... even in de actiemodus.
Zo gezegd, zo gedaan. Even een rondje van 10 km in de buurt gerend in 4'42"/km. Viel me nog best mee.

vrijdag 27/9: fietsen rust
Vandaag weer een rustdag: daarmee lijkt het wel heel erg een herhaling van vorige week te worden, haha.

zaterdag 28/9: tempo-duurloopje
Nadat Kane met z'n team had gevoetbald, kon ik even een rondje rennen. Naar Wijk aan Zee, door de duinen en via de tuinderijen weer terug met 3*10' (p= 1'). Tikje moeizaam gelopen, het ging niet vanzelf. Toch een prima kwaliteitstraining! Resultaten: 2,48 km (4'02"/km), 2,51 km (4'00"/km), 2,51 km (4'00"/km). Alles dus mooi rond de 4'00"/km. In totaal 15,1 km in 4'27'/km.

zondag 29/9: fietsen
De weersvoorspellingen waren slecht. Toen ik vanmorgen wakker werd: regen. En dus gaf de een na de ander aan (in de Beverbikers-groepsapp) niet te gaan fietsen. Heb ik dan helemaal niet gefietst? Jawel, 's middags in de garage op de Tacx. Ik heb een soort "tijdrit" gereden: 50 km in 1:11:31 (=41,9 km/u). Pretending I was hunting for Mark Brussee. Want? Nou, Mark rijdt de laatste tijd zó sterk, dat ik geregeld alles op alles moet zetten om in z'n wiel te blijven. Ik was vanmiddag na afloop best stuk: was behoorlijk diep gegaan. Had zelfs een bilspiertje verrekt: na het douchen kreeg ik m'n sokken niet eens meer aan, haha. "Mark, bedankt!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten