Pagina's

maandag 2 september 2019

2019 week 36 #alweerseptember

vooraf
Voor de komende tijd is er veel regen voorspeld. Toch wil ik lekker blijven fietsen. Omdat ik zo lekker in vorm is. En omdat de linker achillespees toch wel een zwakke plek blijft. Daarom verloopt de hardloopopbouw heel langzaam. Na elke keer een rustdag zorg ervoor dat ik het voorlopig bij 3x per week rennen houd. Ook wil ik heel voorzichtig blijven met snelheid. Tempo lopen tot ongeveer 4'00"/km gaat prima, maar ik ben een beetje 'bang' voor sneller. Nou ... voorlopig nog maar lekker niet doen dus. Om en om fietsen en rennen zorgt er in ieder geval voor dat ik lekker en gevarieerd bezig ben.

maandag 2/9: fietsen
Avondrondje. Echt lekker gereden. De wind is al weken ZW. Meestal ZW 4, vanavond ZW 5. Maar ik reed sterker dan alle vorige keren dat ik in m'n uppie door de wind trapte: 52,1 km in 32,0 km/u.

dinsdag 3/9: baantraining
Na 2 prima baantrainingen op de donderdagen, nu op dinsdag. Wat is het verschil? Op de donderdagen staan korte blokken als 200-tjes t/m 400-tjes op het programma en op de dinsdagen 600-tjes t/m 1200-tjes. Weer even spannend dus voor de achillespees.
Vanavond een mooie combi, een piramideloop: 200-400-600-800-1000-800-600-400-200 (p=200) en na de 1000 een p van 400. Alles in net even boven de 40"/200m. Zo óók het 1000-tje. Deze ging in 3'35". "Zo, dat is niet langzaam!" zei trainer Bert. De toon waarop hij dat zei, was er een van: "dit was wel de grens, hoor." En zo was het ook. Het voelde goed, maar een tel sneller per 200m had wellicht al het verschil kunnen zijn met niet meer goed voelend. Gevoel: dik tevreden!
Tijden: 0.39 - 1.26 - 2.09 - 2.52 - 3.36 - 2.52 - 2.05 - 1.22 - 0.40. Deze tijden passen mooi binnen mijn tempodoelen zoals gesteld in het stuk speed-limit. Sneller dan dit hoeft niet en deze snelheid kan ik aan: een mooi gegeven!

woensdag 4/9: fietsen op de Tacx
Regen! De hele dag al. Ideaal weer voor op de Tacx. Vandaag tot 14.00u op school geweest. Toen een kilometerteller gekocht: voor op de racefiets op de Tacx in de garage. (En een nieuwe fietspomp). Straks trainen geven. Huh? Trainen geven? Daar was ik toch mee gestopt? Ja! Mááár ... Kane zijn nieuwe team heeft (nog) geen trainer. Tja ... Ik heb besloten om op de woensdagen van 17.00u tot 18.00u trainen te gaan geven. Hopelijk vindt Dem een vaste trainer voor het team. Maar géén trainer, nee, daar kan ik niet tegen. Dan ik maar. Hopelijk heb ik vanavond voldoende energie over om even op de Tacx te springen. Even trappen en de km-teller testen. Wat ga ik doen? Iets simpels. Bijvoorbeeld een training zoals op het plaatje: 20' in, 4*5' weerstand (p=5'), 20' uit. Ruim een uurtje. Die 4*5' gingen prima. Met in- en uitrijden kwam ik tot 40,1 km in 33,3 km/u.

donderdag 5/9: baantraining
En wéér een sprong vooruit. Vanavond de tweede baantraining van deze week: 3*[5*300m (p=100m dr)] sp=400m w/dr/w/dr. En het ging wéér zo goed. Alle 300-tjes in 62" à 63" (per 100m 20" à 21"). Dat was dan ook de opdracht van trainer Bert. Het eerste 100-tje ging iedere keer in 20" of 21". Na 20" was het bewust heel licht temperen en bij 21" was het doorgaan in het tempo. Vervolgens ging het in beide gevallen telkens in 21"/100m. Oftewel: het verschil tussen 62" en 63" werd continu bij de start gemaakt en was het basistempo vervolgens super constant. Wat een gave, strakke training was dit! Na afloop massage: was wel even nodig.

vrijdag 6/9: fietsen op de Tacx
Uurtje 'rammen' zonder programma: 40,6 km in 40,5 km/u. Even een uurtje gas geven en daarna ... hup ... naar Heemskerk! #feestweek #bier

zaterdag 7/9: rust
Pffff, wat was het gisteravond gezellig. Pffff, wat 'n bier had ik op. Pffff, wat had ik vandaag nodig om weer bij te trekken. Pffff, wat ga ik dit nóóóóit meer doen (wat kan ik goed liegen, hè). Anyway: er werd vandaag niet meer gesport. En dus kwam er aan een reeks van 16 dagen achter elkaar een einde. Jammer, want ik hoopte de 51 van begin 2018 te kunnen verbreken. Voorlopig nog even geen nieuw record.

zondag 8/9: fietsen
Ik was vandaag nog steeds niet helemaal hersteld van vrijdagavond. Toch wilde ik 's middags of 's avonds wel weer even rennen of fietsen. Maar eerst moest in de tuin klussen met José. Ik had beloofd dat gisteren te doen, maar daar is niets van gekomen, haha. Vanmiddag een 'road ride' op de mtb gereden. Dat ging uitstekend: 52,6 km in 31,0 km/u.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten