Pagina's

dinsdag 1 oktober 2013

De knop is om

De knop is om. En eigenlijk moet ik eerlijk bekennen: dat is een keuze!
Die keuze heb ik telkens van me af geschoven, omdat ik er niet aan wilde geloven. Telkens had ik geen zin om op de fiets te stappen. Ik wilde niet fietsen, ik wilde lopen. Maar ja, dat ging niet!
Afgelopen zondag heb ik een rondje gereden, maar met een (ongezonde) dosis tegenzin. Dat werd me toch te gek. Ik moest mezelf even een standje geven: "Jootje, zeur en piep niet zo! Richt je aandacht niet alleen op wat je wil hebben. Wees dankbaar voor wat er is."

Vanavond om 19.00 uur zat ik weer op de fiets, met een andere instelling. En ... het was héérlijk! Het weer was goed: nog steeds zonnig en nauwelijks wind. Het was licht genoeg om nog door de duinen te karren. Naar Castricum. Lekker relaxed gereden, de zon onder zien gaan, de groep wilde paarden gespot. En om 20.15 uur was ik, na 35 km te hebben gereden, weer thuis.
Keurig op tijd voor Ajax - AC Milan.
"Ik val. Ik sta op. Ik maak fouten. Ik ben mens. Ik ben niet perfect. Ik leef en ik leer."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten