Pagina's

maandag 21 november 2016

2016 week 46: oudergesprekken

Vooraf:
In week 45 heb ik slechts 2x kunnen lopen.Ook week 46 lijkt geen topweek te worden, met oudergesprekken op school in het vooruitzicht. Want naast die gespreksavonden, is er naast alle andere activiteiten (werk, thuis, voetbal, etc) minder ruimte om te kunnen lopen.

maandag: lekker fel duurloopje
's Avonds met Jacco via WhatsApp zitten sparren over de Facebookpagina van Project2uur59. Welke foto's gebruiken we wel/niet? Wat gaan we nog meer plaatsen? Hoe kunnen we de website van Project2uur59 benutten? Het was de hele dag en avond al aan het regenen, dus hadden we er ook even de tijd voor. Opeens had ik behoefte om naar buiten te gaan. Het was inmiddels ook wat droger geworden. Ik trok m'n hardloopkleren aan en rende naar Wijk aan Zee en terug. Kort, maar lekker fel. Heerlijk!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1447677153

dinsdag & woensdag: rust 
Rust, ivm de gespreksavonden op school.

donderdag: piramide interval
Vanavond een piramidetraining:
200 (0.40) - 400 (1.20) - 600 (2.02) - 800 (2.43) - 1000 (3.24) -
800 (2.40) - 600 (1.58) - 400 (1.15) - 200 (0.34).
P=200m en na de 1000 was de P 400m.
Na 2 avonden kletsen op school was dit precies wat ik nodig had! Het lopen ging heel lekker. Soepel en toch snel.
Vooraf was er nog wat heen en weer gepingpong op WhatsApp: "gaan we wel/niet?" Dit ivm het weer: er was onweer op komst. Viel achteraf mee. Alleen tijdens het inlopen een beetje nat geworden en verder was het droog. Wel met een flinke wind. De groep was redelijk compleet: Rowdy, Jacco, Jeroen, Frank en ik. En nieuwkomer Gijs. Niet nieuw bij Dem, wel (binnenkort)in onze groep.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1451192963

vrijdag & zaterdag: rust.
Vrijdagavond was ik thuis met de kinderen: José was uit eten met Jacco's vrouw, Eegje.
Zaterdag voelde ik me de hele dag niet fit.

zondag: lange dl rust.
Lange duurloop met Jacco, Frank en Jeroen. Dat was het plan. De praktijk was dat Jacco, Frank en Jeroen wél zijn gegaan. En ik niet. Moe, niet fit, bweh!
Ik kan wel zeggen dat het weer niet meewerkte, maar regen en wind hielden Jacco, Frank en Jeroen niet tegen.

Met Jacco nog gesproken over de route naar maart toe, naar de Stevensloop. Reden was de training van afgelopen donderdag. Die ging best hard. Eigenlijk zelfs te hard. De komende tijd willen we wat temperen wat snelheid betreft: een 3'40" op de 1000m is ook goed. Dat betekent 88" per rondje. Natuurlijk mag een 400-tje of een 200-tje wel wat vlotter, maar onder de 40" per 200m is onzin. Niet nodig om in het voorjaar te kunnen presteren: het levert eerder onnodige risico's op.
Zie: speed-limit.

weekoverzicht:
Week 46 is een nóg mindere week geworden dan ik me had voorgenomen. Vanaf vrijdag was ik niet fit en in het weekend heb ik m'n wereldrecord bedliggen verbroken, haha!
Snel vergeten en op naar de volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten