Pagina's

zondag 12 februari 2017

2017 week 06: geen Schoorl

vooraf
Vorige week is de hamstring toch echt weer hersteld. Helaas kwam er toen een tegensputterende kuit bij. Daardoor blijft het nog even kwakkelen. Het was wel even zuur toen m'n startnummer voor Groet uit Schoorl, de NK 10 km, op de mat lag, maar ja ...
Het belangrijkste nu is zorgen voor een volledig hersteld stel benen, nietwaar! Om dan toch nog een paar weken te kunnen trainen voor de halve marathon in Nijmegen op 19 maart. Dat lijkt nog best ver weg, maar is al over 6 weken!

maandag: fysio
De afgelopen weken vaste prik geworden: op maandag naar Sanne! De kuit kwam niet verkeerd over. Vanaf nu héél rustig opbouwen (beginnen  met wat kleine rondje) en af en toe de kuiten even lekker laten masseren. En that's it. Fysio is niet (meer) nodig.

dinsdag: rust
Even een duurloopje? Nee, toch maar niet. De verleiding om tóch even kort de deur uit te gaan is er natuurlijk. Maar ... door (te?) snel door te willen pakken heb ik Uithoorns Mooiste gemist en ga ik zondag Groet uit Schoorl missen. En de Stevensloop wil ... nee ... gááá ik niet missen! In ieder geval niet door te snel te willen herstellen.
In m'n weekplanning heb ik 'gym' staan. Het is de bedoeling dat ik wekelijks een training met oefeningen voor buik, rug en benen ga doen. En dus lag ik naast de tv-kijkende José op de grond te dwijlen. Oefeningen doen als: push up, plank, side plank, bicycle, superman, lower back, single leg bridge. Ben met kleine series begonnen. Het is namelijk nu wél eens een keer de bedoeling dat ik het een tijdje 1 à 2x per week vol weet te houden. Want ... Johan en (thuis) oefeningen doen ... is in het verleden lang niet altijd een goede combinatie gebleken. We zullen zien! En om het vol te houden, ga ik m'n 'scores' bijhouden in een soort logboek. Hopelijk helpt dat een beetje, haha!
Vanavond had ik er zowaar wel lol in.

woensdag
Nou ... daar gaan m'n geduld en humeur weer. Na 2 dagen niet rennen, vandaag in een 5'00"/km tempo tot maar liefst 2 km en een beetje gekomen. En toen was het weer klaar met die kuit. Na 2 km was ik aangekomen op het keerpunt van m'n rondje. Ik was dus al van plan om het bij een klein rondje te houden. Wel balen dat ik dus toch weer ruim 2 km terug naar huis moest wandelen, bij een temperatuur onder het vriespunt. Met wind en sneeuw. Bwehhh!
Het vervelendste vind ik eigenlijk nog dat zowel Sanne als ik dachten dat het er wel goed voorstond met de kuit. Nou, niet dus. Misschien moet ik deze week maar geen poging meer ondernemen. Daarom gaan mijn gedachten nu naar mijn racefiets, Tacx en garage, En verder zal ik maar naar meneer Gandhi proberen te luisteren, hè: "To lose patience is to lose the battle."

donderdag: rustdag
José en ik gaan naar een concert van de 3J's. J&J naar de J's! Ik houd helemááááál niet van de 3J's, maar nu spelen ze de nummers van The Jushua Tree, het topalbum van U2 uit 1987. We zagen ze een fragment spelen bij de Wereld Draait Door en vonden het eigenlijk best goed klinken. En dus gaan we naar de 3J's! Wat lopen betreft een rustdag, géén training met de mannen van Project2uur59. Alsof ik dat na het lopen van gisteren überhaupt nog zou kunnen overwegen.

vrijdag: rustdag
Niets gedaan aan sport. Overdag gewerkt en 's avonds naar Jeroen geweest die jarig was. Ook mannen van Project2uur59 worden weleens een jaartje ouder, haha!

zaterdag: fietsen
Kane had vandaag geen wedstrijd. In plaats van vandaag voetballen, heeft hij morgen met zijn team een zaalvoetbaltoernooi.
En dus kon ik weer eens fietsen. Het was de hele dag aan het sneeuwen, dus eerst konden we prachtig wandelen in Wijk aan Zee. Door de sneeuw leek het me niet verstandig om buiten te gaan fietsen en dus zette in m'n racefiets op de Tacx en ging ik in de garage een "rondje trappen". Ik besloot om de volgende training op de Tacx te doen:
Fietsen op de Tacx in de garage.
- 10' inrijden
- 1',2',3',4',5',6',8',10'
   met weerstand
   (en pauzes van telkens 1')
- 10' uitrijden
Het werd iets minder: 1', 2', 3', 4', 5', 8'. Was echt weer eens leuk!!

zondag: fietsen?
Vandaag dus, zoals gezegd, géén Schoorl.
Vanmorgen team JO10-4 begeleid tijdens het zaalvoetbaltoernooi bij Heliomare. 's Middags gefietst. De omgeving zag er prachtig wit uit. Dat zorgde er wel voor dat ik niet m'n beoogde rondje door de duinen kon rijden. In de duinen was niet gestrooid. Ik moest dus op de (wel bestrooide) fietspaden blijven. Ook geen straf, hoor.
Ik kon goed merken dat ik de laatste 2 jaar nauwelijks heb gefietst. Ik had totaal geen power in de (boven)benen. Omdat ik het fietsen tegenwoordig als alternatieve training voor het lopen beschouw, was dat geen punt. Het was evengoed leuk.

weekoverzicht
Nauwelijks gelopen, wel gesport. Hopelijk hebben de extra looprustdagen geholpen en kan ik spoedig weer ongedwongen rondrennen. En rennen ... dááár heb ik weer zin in! Zeker als ik de mooie prestaties van de anderen van Project2uur59 zie. Frank Janssen liep bijvoorbeeld een prachtige 2.01.37 op de 30 km in Schoorl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten